Tabăra de vară „ArtReCreativ”, la Muzeul Județean de Artă- Centrul Artistic Baia Mare - 15 minute în urmă
Veniți să redescoperim împreună frumusețea care zidește sufletul - 17 minute în urmă
Antrenorul Constantin Schumacher s-a despărțit de CS Minaur - 33 minute în urmă
Mobilități Erasmus+ pentru dezvoltarea competențelor profesionale, în școlile din Maramureș - 34 minute în urmă
Expoziția de grup „Emailuri – picturi și sculpturi” va putea fi admirată la Colonia Pictorilor din Baia Mare - 59 minute în urmă
8 iulie în calendar – Ferdinand von Zeppelin - 2 ore în urmă
Prognoza meteo pentru Maramureș – marți, 8 iulie 2025 - 2 ore în urmă
O bătrână a murit strivită pe trotuar la Vișeu de Jos - 11 ore în urmă
Escrocherii estivale, cu oferte de vacanță ”de nerefuzat” - 13 ore în urmă
SUPERBET și-a oprit toate sponsorizările în România - 13 ore în urmă
Vor fi interzise reparațiile la mașinile mai vechi de 15 ani
Un viitor regulament, care așteaptă aprobarea atât din partea Parlamentului European, cât și din partea Consiliului UE, introduce conceptul de „vehicul rezidual”. Conform propunerii actuale, vehiculele reziduale sunt cele cu o vechime de peste 15 ani. În această categorie vor intra autovehiculele cu defecțiuni majore la următoarele componente: motorul, transmisia, frânele, direcția. Plus autovehiculele care sunt considerate a fi la finalul duratei de viață (posibil în jur de 15 ani). Odată etichetate drept reziduale, aceste autovehicule nu vor putea fi supuse unor reparații semnificative. Ca urmare, soarta lor se va îndrepta spre o retragere din uz prin casare.
Prin programul „Green Deal,” Uniunea Europeană are ca scop reducerea emisiilor de carbon. În cadrul pachetului „Fit for 55”, una dintre măsurile importante este eliminarea treptată din circulație a autovehiculelor cu motoare cu ardere internă, recunoscute ca fiind printre cele mai poluante. Se urmărește reducerea emisiilor cu cel puțin 55% până în 2030. Noua legislație este într-un proces de elaborare, având ca obiectiv neutralitatea climatică a UE, până în anul 2050.
Propunerile din cadrul pachetului Fit for 55 au fost inițial prezentate și discutate la nivel tehnic în cadrul grupurilor de lucru ale Consiliului responsabile pentru domeniul de politică relevant. Ulterior, acestea au fost supuse dezbaterii ambasadorilor statelor membre UE în cadrul Coreper, pentru a pregăti terenul pentru acorduri între cele 27 de state membre.
Lăcrimioara ZOTA