Lavinia Goste și Marius Zorilă organizează în Baia Mare evenimentul „Autentic Românesc”, pentru a încununa cei 30 de ani de activitate artistică - 11 ore în urmă
Rezultate remarcabile obținute de elevii Școlii Gimnaziale ”Nicolae Iorga” Baia Mare, la… ”Gheorghe Șincai” - 11 ore în urmă
„Balul coșercilor” va avea loc la Coaș în a doua zi de Paști - 13 ore în urmă
Intrăm în Săptămâna Patimilor; Care este semnificația fiecărei zile - 13 ore în urmă
Consultații gratuite pentru bacalaureat, oferite la matematică, în municipiul Baia Mare - 14 ore în urmă
Peste 30.500 de pachete cu țigări au fost găsite în urma a 16 percheziții domiciliare efectuate în Maramureș - 16 ore în urmă
Biserica Ortodoxă Ucraineană Sighetu Marmației a găzduit cea de-a VIII-a ediție a Concertului de pricesne închinate Patimilor Domnului - 17 ore în urmă
Sighetu Marmației, loc de baraj pentru promovare - 18 ore în urmă
Simbolistica ramurilor de salcie de la Florii - 18 ore în urmă
Zeci de cadre didactice au participat la atelierele organizate în cadrul proiectului interjudețean „Tezaurul strămoșilor noștri – oameni, locuri, tradiții și obiceiuri” - 18 ore în urmă
Vor fi interzise reparațiile la mașinile mai vechi de 15 ani
Un viitor regulament, care așteaptă aprobarea atât din partea Parlamentului European, cât și din partea Consiliului UE, introduce conceptul de „vehicul rezidual”. Conform propunerii actuale, vehiculele reziduale sunt cele cu o vechime de peste 15 ani. În această categorie vor intra autovehiculele cu defecțiuni majore la următoarele componente: motorul, transmisia, frânele, direcția. Plus autovehiculele care sunt considerate a fi la finalul duratei de viață (posibil în jur de 15 ani). Odată etichetate drept reziduale, aceste autovehicule nu vor putea fi supuse unor reparații semnificative. Ca urmare, soarta lor se va îndrepta spre o retragere din uz prin casare.
Prin programul „Green Deal,” Uniunea Europeană are ca scop reducerea emisiilor de carbon. În cadrul pachetului „Fit for 55”, una dintre măsurile importante este eliminarea treptată din circulație a autovehiculelor cu motoare cu ardere internă, recunoscute ca fiind printre cele mai poluante. Se urmărește reducerea emisiilor cu cel puțin 55% până în 2030. Noua legislație este într-un proces de elaborare, având ca obiectiv neutralitatea climatică a UE, până în anul 2050.
Propunerile din cadrul pachetului Fit for 55 au fost inițial prezentate și discutate la nivel tehnic în cadrul grupurilor de lucru ale Consiliului responsabile pentru domeniul de politică relevant. Ulterior, acestea au fost supuse dezbaterii ambasadorilor statelor membre UE în cadrul Coreper, pentru a pregăti terenul pentru acorduri între cele 27 de state membre.
Lăcrimioara ZOTA