Share
Se aplică din 20 mai: suspendarea înmatriculării și radierea din oficiu a vehiculelor

Se aplică din 20 mai: suspendarea înmatriculării și radierea din oficiu a vehiculelor

Se aplică din 20 mai: suspendarea înmatriculării și radierea din oficiu a vehiculelor

Ordonanța 14/2017 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice introduce noi reglementări în ce privește înmatricularea și radierea vehiculelor.

Suspendarea înmatriculării

Astfel, se introduce conceptul de suspendare a înmatriculării, adică interzicerea temporară a dreptului de a pune în circulație și a utiliza un vehicul pe drumul public, nicidecum anularea înmatriculării. Vehiculul va figura în continuare înmatriculat pe numele proprietarului/deținătorului în Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate, dar  va cuprinde mențiunea de suspendare a înmatriculării. Operațiunea administrativă de suspendare a înmatriculării vehiculului nu exonerează proprietarul acestuia de la plata obligațiilor fiscale datorate bugetului local, cum ar fi plata impozitului asupra mijlocului de transport.

Suspendarea de drept a înmatriculării se propune în următoarele situații:

  • noul proprietar (cumpărătorul) nu solicită transcrierea transmiterii dreptului de proprietate în termen de 90 de zile de la data dobândirii acestui drept asupra vehiculului;
  • expirarea / anularea inspecției tehnice periodice a vehiculului.

”Cei care nu-și vor perfecta documentele în termenul legal riscă suspendarea înmatriculării. Reglementarea urmează să intre în vigoare de la 20 mai” – a confirmat Florin Șironka, șeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Auto Maramureș.

Radierea din oficiu a vehiculelor

Ordonanța instituie reglementarea radierii din oficiu a vehiculelor, în urma notificării primite de la autoritățile competente din ţară sau din celelalte state membre, precum şi de la persoanele juridice autorizate, care atestă faptul că vehiculul a fost definitiv scos din uz. În cazul radierii vehiculului în aceste condiții, autoritatea competentă îl va informa pe titularul certificatului de înmatriculare cu privire la efectuarea acestei operațiuni în termen de 30 de zile de la radiere.

Control mai riguros la înmatriculare și la verificarea ITP

Altă modificare prevăzută în ordonanță se referă la dreptul de acces al Poliției Rutiere la Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate, în scopul verificării efectuării inspecţiei tehnice periodice a vehiculului, respectiv a valabilităţii acesteia. De asemenea, Direcţia Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor e autorizată  să facă schimb de date cu autoritățile competente de înmatriculare din statele membre ale Uniunii Europene, prin obținerea, respectiv furnizarea datelor necesare, în scopul verificării, înaintea înmatriculării unui vehicul, a statutului legal al acestuia în statul în care a fost înmatriculat anterior, în cazul în care există îndoieli asupra situației reale sau juridice a vehiculului.

Până în 20 mai 2018, poliția rutieră și serviciile publice comunitare de regim permise de conducere și înmatriculări vehicule vor trebui să informeze participanții la trafic în privința următoarelor trei prevederile ale ordonanței:

  • obligația proprietarului, deținătorului mandatat și conducătorului de autovehicule referitoare la Inspecția Tehnică Periodică (ITP) și valabilitatea acesteia
  • obligația proprietarului de a solicita autorității competente transcrierea transmiterii dreptului de proprietate
  • condițiile de suspendare a înmatriculării vehiculului și consecințele conducerii unui vehicul a cărui înmatriculare e suspendată sau a unui vehicul înregistrat care nu are ITP valabilă.

 

Lasă un comentariu