Share
Un pic mai mult de știut despre Pantone

Un pic mai mult de știut despre Pantone

Suntem înconjurați de culori. Acestea sunt primele lucruri pe care învățăm să le identificăm și cărora le atribuim niște denumiri. Cu toții avem una sau mai multe culori preferate și le folosim pentru a reprezenta identități artistice și culturale. Cu toate acestea, e posibil să nu cunoaștem prea multe aspecte despre ele; la fel cum nu știm prea multe nici despre Pantone.

Pantone Color System, sau PMS, este un sistem standardizat de potrivire a culorilor, care este utilizat pe scară largă în întreaga lume, încă de la începutul anilor ’60. Acesta permite companiilor să atribuie o culoare exactă mărcii lor, știind că ea se va potrivi perfect pentru fiecare mod în care este utilizată. Fiecare culoare din sistemul de potrivire Pantone are propriul său număr unic (număr PMS) care permite o potrivire exactă de fiecare dată. A fost conceput pentru a ajuta imprimantele și designerii să specifice și să controleze culorile pentru proiectele de imprimare. Sistemul de culori Pantone îți permite să stabilești culori care nu pot fi amestecate în CMYK-ul tradițional. Ce este CMYK? CMYK este procesul de culoare care utilizează patru baze de culoare: cyan, magenta, galben și negru. Este un model color care este utilizat în imprimarea color.

Originile denumirilor date culorilor în sistemul Pantone sunt fascinante și, în unele cazuri, derutante – provin din termeni uzuali, de plante și flori, animale și minerale, ori chiar din imaginația vastă a designerilor. Mâncarea este o temă comună pentru nume, în special când vorbim despre nuanțe de galben, portocaliu și roșu. Ni se poate face destul de foame când vedem nume precum Caramel Cremos, Popcorn, Ciocolatiu Decadent sau Turtă Dulce. Cu toate acestea, nu toate alimentele listate sunt nesănătoase, existând o cantitate semnificativă de nume de fructe, inclusiv struguri, afine, banane, super lămâie, verde lime și roz căpșuni, iar legumele nu au fost uitate: țelina, roșiile cherry, dovleacul și andivele. Și totuși, nu totul se reduce la papilele noastre gustative. Roșul nu ne amintește doar de fructele coapte, iar o nuanță precum Ruleta (P170-5) demonstrează că unii dintre inventatorii de nume se concentrează și pe zona jocurilor. Roșul reprezintă unele numere de pe roata ruletei, fie în circumstanțe offline, fie online, și a devenit reprezentativ pentru asta de-a lungul anilor. Trecând la un nivel superior în lumea jocurilor, paleta de culori cea mai folosită de designeri a fost transformată într-un joc de societate. Pantone a lansat un joc distractiv și original numit „Pantone: The Game”, în care jucătorul trebuie să creeze personaje cunoscute din cultura pop, pe care prietenii trebuie să-i ghicească folosind celebra paletă de culori.

Culorile Pantone sunt descrise prin numărul lor alocat, de exemplu, PMS 205 este roz. Acest sufix urmează mereu culorii și se referă la stocul de hârtie pe care este imprimată culoarea; C înseamnă hârtie cretată, M este hârtie mată și U este hârtie necretată. Pentru producția de componente din plastic color, este utilizat un număr de referință Pantone Plastic Color.

Diferiți producători din locații de pe tot globul, fără contact direct cu Pantone, pot folosi sistemul lor de culoare, deoarece se știe că toate culorile se vor potrivi în urma acestei utilizări. Standardizarea culorilor elimină toate presupunerile, oferind lucrări de artă coerente sau logo-uri ale mărcii. Sistemul de culoare Pantone este cel mai adesea folosit pentru a comunica cerința de culoare de la designer la producător, pentru a asigura astfel acuratețea culorii.

Pantone alege an de an culoarea anului, făcând cu anticipare anunțul în luna decembrie. Anunțul Culoarea Anului atrage o mare atenție a presei, alegerea culorii fiind rezultatul a luni, dacă nu ani, de cercetări de piață și analize de tendințe din partea panelului de experți în culoare al Pantone.

În timp ce Culoarea Anului este, fără îndoială, o tehnică eficientă pentru a atrage atenția presei asupra Pantone și a industriilor de design în ansamblu, rolul său principal este menit să alinieze procesele de branding, marketing și creative ale designerilor din întreaga lume. Fiecare culoare a anului a fost selectată pentru a accesa tendințele și dorințele actuale ale consumatorilor, ajutând designerii să creeze produse care vor atrage cumpărătorii în următoarele luni.

 


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.


Lasă un comentariu