Guvernul alocă 15 milioane de lei în 2021 pentru programul de susținere a producției de usturoi - 9 ore în urmă
Zi de joi cu două accidente și trei victime - 10 ore în urmă
Vremea exactă în Maramureș, vineri, 16 aprilie - 11 ore în urmă
Se împlinesc 27 de ani de slujire arhierească a Preasfințitului Părinte Iustin; Ierarhii vor sluji duminică la Rohia cu acest prilej (FOTO) - 14 ore în urmă
Baia Mare: Au fost confiscate haine și jucării contrafăcute în valoare de 10.000 de lei - 14 ore în urmă
Maramureș: În ultimele 24 de ore, în contextul pandemiei, s-au dat 41 de amenzi - 14 ore în urmă
Aniversare: Artiști și toposuri – Un compendiu de istorie culturală în imagini a Centrului Artistic Baia Mare - 15 ore în urmă
Un pas înainte pentru Sighetu Marmației: A fost semnat contractul de furnizare a celor șapte autobuze electrice - 17 ore în urmă
Frumusețile Maramureșului: A înflorit laleaua pestriță în Cheile Lăpușului! „Floarea de șah”, ocrotită prin lege, poate fi admirată în toată măreția ei! (FOTO) - 17 ore în urmă
Maramureșean cercetat pentru contrabandă; A fost prins în trafic cu mașina „dubuită” cu țigări - 19 ore în urmă
21 noiembrie – Intrarea Maicii Domnului în Biserică
Intrarea Maicii Domnului în Biserică este praznuită anual pe 21 noiembrie. Această sărbătoare este cunoscută în popor sub denumirea de Vovidenia sau Ovedenia, potrivit creștinortodox.ro.
Părinții Maicii Domnului sunt Sfinții Ioachim și Ana. Lipsiți de copii, dar cu credință în Dumnezeu, L-au rugat pe Dumnezeu să le dăruiască cinstea de a fi părinți, făgăduind că dacă vor avea un copil, îl vor duce la templu și îl vor închina Lui. Un inger le vestește că vor avea o fată pe care o vor numi Maria. Sfinții Ioachim și Ana nu au uitat de promisiunea făcută lui Dumnezeu și la trei ani de la nașterea Maicii Domnului au dus-o pe fiica lor la templu.
Aici a fost întâmpinată de marele preot Zaharia, tatăl Sfântului Ioan Botezătorul, care a dus-o în cea mai sfântă încăpere din acest loc, în Sfânta Sfintelor, unde a stat până la vârsta de 15 ani. A fost condusă în acel loc sfant, pentru că ea însăși avea sa devină „Sfânta Sfintelor” lui Dumnezeu, sălaș a lui Dumnezeu-Cuvântul. Din ea, Cel Necuprins, Cel Veșnic, avea sa ia trup, să Se facă cuprins în pântecele ei.