Tabăra de vară „ArtReCreativ”, la Muzeul Județean de Artă- Centrul Artistic Baia Mare - 22 minute în urmă
Veniți să redescoperim împreună frumusețea care zidește sufletul - 24 minute în urmă
Antrenorul Constantin Schumacher s-a despărțit de CS Minaur - 40 minute în urmă
Mobilități Erasmus+ pentru dezvoltarea competențelor profesionale, în școlile din Maramureș - 41 minute în urmă
Expoziția de grup „Emailuri – picturi și sculpturi” va putea fi admirată la Colonia Pictorilor din Baia Mare - 1 oră în urmă
8 iulie în calendar – Ferdinand von Zeppelin - 2 ore în urmă
Prognoza meteo pentru Maramureș – marți, 8 iulie 2025 - 2 ore în urmă
O bătrână a murit strivită pe trotuar la Vișeu de Jos - 11 ore în urmă
Escrocherii estivale, cu oferte de vacanță ”de nerefuzat” - 13 ore în urmă
SUPERBET și-a oprit toate sponsorizările în România - 13 ore în urmă
Biserica de lemn din Cornești este printre cele mai vechi din Maramureș
Satul Cornești aparține comunei Călinești din județul Maramureș. Biserica de lemn din localitate este construită la începutul secolului al XVII-lea și are hramul „Sfântul Nicolae”. Un secol mai târziu, ea și-a schimbat înfățișarea, având loc lucrări de reparații și modificări iar pereții au fost pictați. Biserica este mai mică decât multe altele din zonă, semn al vechimii sale, ca şi faptul că pronaosul nu are ferestre. Edificiul are un acoperiş cu streşini duble, ceea ce permite naosului să aibă o boltă destul de înaltă.
Toader Hodor din Vişeul de Mijloc a pictat pereţii interiori în 1750. El a fost cel care a zugrăvit şi biserica din Bârsana, fiind printre cei care au integrat stilul baroc în picturile rurale maramureşene. Picturile au fost aplicate pe bucăţi textile şi acoperite cu un strat de var preparat. Numele artistului a fost descoperit pe o inscripţie pe peretele sudic al naosului: „Sunt eu, umilul pictor Hodor Toader din Vişeul de Mijloc, care a pictat biserica pentru ca Domnul să-şi amintească de el.”
Pronaosul are un plafon întins, fără picturi. Pereţii au fost pictaţi din nou în prima jumătate a secolului al XIX-lea, lucru care a distrus multe din vechile picturi şi a deranjat aranjamentul iniţial al scenelor. Iniţial rezervat pentru tema Judecăţii de Apoi, spaţiul găzduieşte scene evanghelice lângă chipurile sfinţilor.
Pe peretele sudic, pe registrul întâi, se află fragmente din Judecata de Apoi, iar pe registrul al doilea – Fuga din Egipt, Ungerea Picioarelor lui Iisus şi Sf. Zosima, împărtăşind-o pe Sf. Maria Egipteanca.
Într-un cadru natural deosebit, lăcașul sfânt este amplasat în incinta cimitirului și în apropierea bisericii noi.
Lăcrimioara ZOTA