Ce găseai pe masa țăranului român în trecut, de Paște. Mielul umplut a apărut relativ recent - 18 ore în urmă
Expoziția „Un secol de arte frumoase la Baia Mare” va fi vernisată la Palatul Episcopal Romano-Catolic de Oradea - 19 ore în urmă
Primăvara în Satul de pe Dealul Florilor, în a doua zi de Paști - în urmă
Psiholog Psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Slăbiciunile din viață și influența asupra noastră, câteva sfaturi esențiale; Cum le recunoaștem și cum acționăm - în urmă
Val de infecții respiratorii și gripă în Maramureș - în urmă
Un milion de euro, la Borșa, prin PNNR - în urmă
Într-o zi de 3 mai, Nadia Comăneci ne-a făcut mândri că suntem români - în urmă
Când vor intra pe carduri, alocațiile pe luna mai - în urmă
O cățelușă are nevoie de ajutorul oamenilor, iubitori de animale - în urmă
Zilele Insuficienței Cardiace - în urmă
Deținătorii de trotinete și biciclete electrice ar putea fi obligați să plătască asigurare
Un proiect de lege ce a fost depus la Senat vizează deținătorii de trotinete și biciclete electrice. Proiectul de lege adaugă la definiția vehiculului „orice mijloc de transport cu masă proprie mai mare de 25 kg şi o viteză maximă mai mare de 14 km/h”.
Astfel, legislaţia românească va fi pusă în acord cu cea europeană în ceea ce privește definiția unui „vehiculul”. Având în vedere că obligația de asigurare se raportează la anumite criterii de natură tehnică, trotinetele și bicicletele electrice vor intra sub incidența obligației de plată a asigurării.
Proiectul stabileşte, totodată, modalitatea în care asigurările obligatorii vor putea fi verificate în trafic, fără ca vehiculul să fie oprit, dar cu respectarea legislației GDPR.
Proiectul de lege definește ca fiind vehicul orice mijloc de transport pe uscat cu propulsie proprie, dar care nu se deplasează pe şine cu o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h dau masă proprie mai mare de 25 kg şi o viteză maximă constructivă mai mare de 14 km/h; orice remorcă destinată utilizării cu vehiculul menţionat, indiferent dacă este cuplată sau necuplată; tramvai.
Proiectul a fost depus la Senat, care este prima ameră legislativă. Urmează Camera Deputaților, care este for decizional.