Asociația „Energia Mișcării” pregătește o nouă aventură pentru copii și adulți - 10 ore în urmă
Personalități maramureșene de ieri și de azi, născute în luna mai- Vasile Radu Ghenceanu - 12 ore în urmă
Public numeros la prezentarea numerelor 88-89 ale revistei de patrimoniu cultural „Memoria Ethnologica” - 13 ore în urmă
Psiholog Psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Sfaturi de viață pentru părinții care vor să-și ajute copiii în perioada examenelor - 13 ore în urmă
54 de ani de la inundațiile catastrofale din Maramureș și Sătmar - 15 ore în urmă
Meșteri populari din Maramureș vor fi prezenți la Festivalul Tradițiilor Românești din Chișinău - 17 ore în urmă
18 mai: Ziua Internațională a Muzeelor - 18 ore în urmă
Noi sancțiuni pentru șoferii prinși băuți sau drogați la volan - 19 ore în urmă
Două cutremure slabe s-au înregistrat în județul Maramureș - 19 ore în urmă
În Fărcașa se organziează prima ediție a turneului de tenis de masă - 19 ore în urmă
Deținătorii de trotinete și biciclete electrice ar putea fi obligați să plătască asigurare
Un proiect de lege ce a fost depus la Senat vizează deținătorii de trotinete și biciclete electrice. Proiectul de lege adaugă la definiția vehiculului „orice mijloc de transport cu masă proprie mai mare de 25 kg şi o viteză maximă mai mare de 14 km/h”.
Astfel, legislaţia românească va fi pusă în acord cu cea europeană în ceea ce privește definiția unui „vehiculul”. Având în vedere că obligația de asigurare se raportează la anumite criterii de natură tehnică, trotinetele și bicicletele electrice vor intra sub incidența obligației de plată a asigurării.
Proiectul stabileşte, totodată, modalitatea în care asigurările obligatorii vor putea fi verificate în trafic, fără ca vehiculul să fie oprit, dar cu respectarea legislației GDPR.
Proiectul de lege definește ca fiind vehicul orice mijloc de transport pe uscat cu propulsie proprie, dar care nu se deplasează pe şine cu o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h dau masă proprie mai mare de 25 kg şi o viteză maximă constructivă mai mare de 14 km/h; orice remorcă destinată utilizării cu vehiculul menţionat, indiferent dacă este cuplată sau necuplată; tramvai.
Proiectul a fost depus la Senat, care este prima ameră legislativă. Urmează Camera Deputaților, care este for decizional.