Casa de Cultură a orașului Seini a fost cuprinsă de magia Crăciunului, în cadrul concertului de colinde și muzică religioasă - 10 minute în urmă
Experiențe mai sigure pentru jucători, cu ajutorul ghidurilor de cazino și jocurilor demo - 14 minute în urmă
Biserica ortodoxă din Fânațe va găzdui prima ediție a concertului „Colind străbun la Nașterea Domnului” - 20 minute în urmă
O zi plină de energie la Târgu Lăpuș: 3 evenimente sportive s-au desfășurat cu succes - 35 minute în urmă
A apărut un număr dublu al revistei „Nord Literar” - 50 minute în urmă
Excelență și inovație: Prof. univ. dr. emerit Petru Dunca, în dialog cu prof. dr. ing. Vasile Țopa, rectorul UTCN (VIDEO) - 1 oră în urmă
Preasfințitul Părinte Episcop Iustin a slujit la Parohia Ortodoxă „Sfânta Cuvioasă Parascheva” din Baia Mare - 3 ore în urmă
Peste 24 de milioane de lei pentru utilaje destinate drumurilor județene - 3 ore în urmă
Dr. Adrian Ardusătan susține la Baia Mare un workshop despre comunicare și leadership - 3 ore în urmă
„Dar din dar, har și colind”: Taina Sfântului Maslu, urmată de un concert caritabil la Parohia „Șesu-Mănăstirii” Rozavlea - 3 ore în urmă
În sfârșit, România ia măsuri contra fraudelor telefonice
Începând de astăzi, 7 iulie 2025, furnizorii de telefonie mobilă din România vor bloca automat apelurile venite din afara granițelor, care afișează în mod fraudulos numere naționale, a anunțat Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Decizia vizează combaterea fenomenului cunoscut sub denumirea de „CLI Spoofing”, prin care apelurile aparent legitime sunt de fapt falsificate, deseori în scopuri de fraudă.
Blocarea acestora se face cu sprijinul companiilor de telecomunicații, în colaborare cu Direcția de Investigații Criminale din cadrul Poliției Române.
Această practică de manipulare a identității apelantului este folosită frecvent în tentative de escrocherie, în care persoanele sunate sunt păcălite să creadă că sunt contactate de instituții publice, bănci sau companii. Uneori, infractorii folosesc informații personale obținute anterior sau chiar materiale false generate cu ajutorul inteligenței artificiale pentru a părea credibili.
ANCOM îi sfătuiește pe utilizatori să manifeste vigilență în fața apelurilor suspecte. Instituția recomandă să nu fie divulgate informații personale sau bancare prin telefon și să se verifice cu atenție identitatea apelantului. Totodată, utilizatorii sunt încurajați să mențină actualizate aplicațiile și sistemele de operare ale dispozitivelor și să semnaleze autorităților tentativele de fraudă.
Vasile Petrovan
















