Enteromix — noul vaccin anticancer rusesc - 6 minute în urmă
Locul 2 pe națiuni și 45 de medalii câștigate – rezultat excelent pentru Clubul Sportiv Știința – Dragonul Baia Mare la „Jaguar Open Mureș, Taekwon-do ITF Transilvania Championship” - 22 minute în urmă
Traseul autobuzului lui Moș Crăciun în Baia Mare - 40 minute în urmă
Ioana Rus și Simion Țofei – noii primari în Șieu și Poienile de sub Munte - 1 oră în urmă
Serbarea copiilor și tinerilor din Parohia Dumbrăvița – tradiție, emoție și credință mărturisită prin colind - 1 oră în urmă
Înfrângere acasă pentru CS Minaur - 1 oră în urmă
Concert aniversar „Theologos” – o seară înălțătoare la Catedrala Episcopală „Sfânta Treime” din Baia Mare - 2 ore în urmă
Emblematicul Ștefan Hrușcă își serbează ziua de naștere, rămânând vocea inconfundabilă a colindului românesc - 3 ore în urmă
Prognoza meteo Maramureș – 8 decembrie 2025 - 3 ore în urmă
A fost instalat un nou preot în Parohia Satu Nou de Sus - 8 ore în urmă
O lecție de dezvoltare a economiei românești, rămasă de la Regele Carol I
După abdicarea lui Alexandru Ioan Cuza, Guvernul provizoriu de la București i-a oferit Coroana României lui Carol I, după ce aceasta fusese refuzată de contele Filip de Flandra. În alegerea lui Carol I a contat și înrudirea sa cu împăratul Franței, Napoleon al III-lea, precum și cu Casa Regală a Prusiei. Domnia lui Carol I a început în 10 mai 1866 și încă de la început regele a urmărit dezvoltarea economiei româneşti. Și a înțeles că acest obiectiv nu poate fi atins fără construirea unei infrastructuri extinse, mai ales cea feroviară. Dacă în 1866 România nu avea nici un kilometru de cale ferată, în 1914, la moartea regelui, calea ferată românească atingea o lungime de circa 3.800 de km. Adică, o medie de 80 de km/an. O adevărată lecție de economie care ar trebui însușită – și aplicată – și de către conducătorii de azi.
În mileniului trei, aceștia reușesc să lase în paragină infrastructura feroviară, iar la cea rutieră se chinuiec cu vreo 20 km de autostradă pe an. Și în mod cert, pentru această contraperformanță nu e de vină tehnologia, care a evoluat serios în ultimii 150 de ani. Din păcate, seriozitatea nu a evoluat în același ritm, dimpotrivă – vorba lui Caragiale – la acest capitol e „viceversa”.
De la Carol I ne-au rămas nu doar calea ferată sau castelul Peleș, ci și independența, Dobrogea românească, leul ca monedă națională sau instituții vitale precum Academia Română și Banca Națională a României.
















1 Comentariu în această postare
E.T
Sper sa citeasca acest articol despre ce au facut niste romani priceputi si diriguitorii administratiei judetene cat si a celor locale,care sunt,cu mici exceptii ( Farcasa,Tautii Magheraus si Dumbravita-la noroc chior),repetenti la dezvoltarea acestei zone.Cei care vor sa-i schimbe,cei de la USR vin tot cu povesti,nici o solutie pentru dezvoltarea acestui judet.