Moș Crăciun, pompierii și dilema de la ISU - 21 minute în urmă
România achită o datorie veche de peste 30 de ani către Statele Unite - 50 minute în urmă
Daruri de la jandarmi pentru copiii unei case de tip familial din Baia Mare - 1 oră în urmă
Jandarmii în vizită la Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” din Baia Mare - 2 ore în urmă
Revoluția Română 18 decembrie 1989 – Timișoara sub asediu - 3 ore în urmă
CS Minaur joacă în deplasare ultimul meci din acest an - 4 ore în urmă
Dansatorii maramureșeni Luca Mădăras Aluaș – Hannah Gomboș, pe prima treaptă a podiumului la Campionatul Național de Clase al României şi la Cupa Mystic - 4 ore în urmă
„Colindăm în Țara Codrului”: Spectacol de colinde la Asuaju de Sus - 4 ore în urmă
Numeroase grupuri de colindători au adus vestea Nașterii Domnului și astăzi la Catedrala Episcopală Baia Mare - 6 ore în urmă
A fost inaugurat pasajul de la Italsofa - 6 ore în urmă
Reclamații trăsnite la Protecția Consumatorului
Oficiul pentru Protecția Consumatorului (OPC) primește tot felul de reclamații, unele de-a dreptul trăsnite, dar și acestora trebuie să le dea răspuns în termenul legal. Iată câteva astfel de situații.
› Un consumator a reclamat că a cumpărat de la un magazin de animale de companie un șarpe veninos, dar avea să constate că acesta nu avea venin. Asta după ce reptila i-a mușcat soacra, iar ea nu a pățit nimic. Cum era vorba de veninul din șarpe, nu de unul deja colectat de la reptilă, caz în care legislația nu prevedea obligativitatea unui termen de garanție, cetățeanul a fost îndrumat spre instanță. Lucru pe care el l-a afăcut, solicitând fie să-i fie schimbată fie reptila, fie soacra.
› Un cetățean s-a simțit lezat în drepturile sale de consumator, deoarece la barul din colț nu mai era servit pe caiet. Dar reclamația nu s-a confirmat, căci cei de la bar se modernizaseră și dădeau pe calculator. Asta după ce caietul cu datornici fusese furat de câteva ori.
› Alt cetățean și-a acuzat primarul de reclamă mincinoasă, fiindcă nu a făcut ștrandul pe care l-a promis la televizor. Șefa de la OPC a dirijat reclamația către CNA, care a răspuns că de reclamă mincinoasă se poate vorbi numai la publicitatea comercială, în cazul politicii fiind vorba de campanie electorală.
› Un caz atipic pentru epoca în care lumea aleargă după produse bio și eco afost pus pe tapet de un consumator care a reclamat că produsul cumpărat are mai puține E-uri. În prospect scria că e vorba de 10 E-uri și, când a desfăcut ambalajul, nu a găsit niciunul. Reclamația s-a confirmat, dar s-a rezolvat amiabil, după ce vânzătorul a completat cele 10 E-uri, literele ce lipseau din jocul de scrabble achiziționat de nou.
› Cu lacrimi în ochi, o consumatoarea reclamat că a cumpărat ceapă de la aprozar, fără a fi avertizată că, la tăiere, ceapa o face să plângă. Patronul aprozarului a fost amendat pentru că a vândut produse fără instrucțiuni de utilizare.
Ananei GAGNIUC
















