Share
TATONĂRI. Producție de automobile electrice și muncitori chinezi  în Tăuții Măgherăuș

TATONĂRI. Producție de automobile electrice și muncitori chinezi în Tăuții Măgherăuș

Guvernul a aprobat ajutorul de 37,5 milioane de euro pentru investiția UAC de la Tăuții Măgherăuș și, astfel, perspectiva de a avea la aeroport un terminal cargo prinde contur. În acest context, crește și interesul altor pentru această zonă. Întrebat dacă orașul mai are teren pentru alte investiții, primarul Anton Ardelean a indicat  cele 41 de hectare de arboret, doar că acestea ar trebui  scoase din circuitul silvic, mai ales că nu au material de valoare. Anton Ardelean a adăugat că are și în oraș terenuri, dar nu chiar pentru fabrici, ci pentru blocuri destinate muncitorilor. Și, apoi, a explicat pe îndelete.

Un investitor chinez vrea să facă la Tăuții Măgherăuș o fabrică de automobile electrice, la care vor exista 400 noi locuri de muncă. ”I-am arătat investitorului că e o problemă cu forța de muncă într-un oraș în care nu există șomaj. Mi-a spus că știe situația, dar că va aduce chinezi care să lucreze. Doar că îi trebuie și teren pentru a construi un imobil în care să-i cazeze. Cu 500  de dolari/ muncitor se rezolvă  costurile cu forța de muncă  –  așa suținea chinezul” – a rezumat Anton Ardelean discuția cu investitorul asiatic. Întrebat dacă, în timp, în Tăuții Măgherăuș va exista un cartier chinezesc, primarul orașului a precizat: ”chiar dacă se concretizează propunerea cu automobilele electrice, nu vom avea un cartier, ci – cel mult – un bloc chinezesc”.

Primarul  Anton Ardelean a bătut, recent, palma cu cei de la Paralela 45. Nu și cu investitorul chinez, motiv pentru care evită  să-i dezvăluie numele.  Ce știm noi e că, prin primăvară, presa  anunțase  intenția producătorului chinez  ZhiDou de a construi în Europa o fabrică de automobile electrice (vezi foto sus),  principalele candidate pentru amplasare fiind Slovacia și România. Slovacia avea avantajul infrastructurii și al furnizorilor de subansamble, România – cel al subvenției mai mari (50%, față de 35% în Slovacia).

Cum de la tatonări la producție e cale lungă, sunt șanse foarte mari ca să vedem mai întâi mașini electrice  produse în Baia Mare de SC RMG Casual SRL, o investiție românească la care participă și băimăreanul Gheorghe Mureșan.

 


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.


3 Comentarii în această postare

  1. Povesti.Baimarenii se duc la munca in Tautii Magheraus pentru 1160- 1300 lei net,ceea ce inseamna jumatate din cei 500 de euro,pe care un investitor cica ii pregateste pentru chinezi.Dati-le muncitorilor 500 de euro net si sigur nu o sa-si dea demisia cate 20-30 de persoane la fiecare aparitie a fluturasului de salariu.Nici macar ,,marii investitori” inca nu au ajuns sa dea unui muncitor calificat 500 de euro,pe modelul investitorilor din axa Timis-Arad-Bihor-Alba-Cluj.Deci,mai usor cu pianul pe scari si cu povestile nemuritoare.In schimb ne miram ca mai sunt oameni dispusi sa se angajeze pe salariul minim,ceea ce ne spune mult despre oferta de job-uri din zona,precum si disperarea de a face naveta la 10-20 km de oras,pentru un salariu minim.

    Răspunde
  2. chinezu’

    Personal ma ofer gratis sa le asigur resursele umane dintre” chinezi” moroseni autohtoni pentru un astfel de salariu de 500 de euro si cazare si taxe moca.Nu de alta dar poate primarul tautean inca nu o aflat ca are muncitori in zona UAT care din cei 1160 salariu minim platesc 500 chiria,200 gaze naturale ( iarna),curent 50,apa 50,gunoi 20,cablu si telefonie 50 si mai raman vreo 300 de hrana,imbracaminte si in multe cazuri si intretinerea unui copil,intr-o familie monoparentala.Varianta sa ramai in buzunar,in astfel de conditii,cu cateva sute de euro,devine pentru multi maramureseni un adevarat “vis chinezesc”.

    Răspunde
  3. Velea Costea

    Dragi Ceai Ling si Chinezu’, mai cititi o data textul, cu atentie. 500 de DOLARI COST/muncitor, nu inseamna 500 de EURO salar net.

    Răspunde

Lasă un comentariu