19 decembrie 2013 – La Baia Mare fost inaugurat Atelierul Memorial Gheza Vida - 5 ore în urmă
Două intervenții ale salvamontiștilor maramureșeni în ultimele 24 de ore - 8 ore în urmă
Moș Crăciun, pompierii și dilema de la ISU - 9 ore în urmă
România achită o datorie veche de peste 30 de ani către Statele Unite - 9 ore în urmă
Daruri de la jandarmi pentru copiii unei case de tip familial din Baia Mare - 10 ore în urmă
Jandarmii în vizită la Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” din Baia Mare - 11 ore în urmă
Revoluția Română, 18 decembrie 1989, Timișoara: Ziua tinerilor secerați de gloanțe pe treptele Catedralei - 12 ore în urmă
CS Minaur joacă în deplasare ultimul meci din acest an - 12 ore în urmă
Dansatorii maramureșeni Luca Mădăras Aluaș – Hannah Gomboș, pe prima treaptă a podiumului la Campionatul Național de Clase al României şi la Cupa Mystic - 12 ore în urmă
„Colindăm în Țara Codrului”: Spectacol de colinde la Asuaju de Sus - 13 ore în urmă
Consumatorii din întreaga lume își sărbătoresc drepturile
Ziua mondială a drepturilor consumatorilor este marcată în fiecare an, în data de 15 martie, ca mijloc de sensibilizare la nivel mondial cu privire la drepturile şi nevoile consumatorilor. Se dorește a fi vocea la unison, a tuturor celor care solicită factorilor de decizie respectarea şi protejarea drepturilor tuturor consumatorilor. De a protesta faţă de abuzurile şi nedreptăţile sociale care subminează aceste drepturi. A fost lansată pentru prima dată, în 15 martie1983.
Ziua mondială a drepturilor consumatorilor a fost inspirată de preşedintele american John F. Kennedy, primul lider mondial care a făcut acest lucru. La 15 martie 1962, J.F. Kennedy, preşedintele Statelor Unite ale Americii, rostea către Congresul American un mesaj în care susţinea, pentru prima dată, existenţa a patru drepturi fundamentale ale consumatorilor: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a fi ascultat şi dreptul de a alege produse şi servicii.
În România, acte normative care să reglementeze acest domeniu au apărut după anul 1990. La crearea sa, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor nu avea autonomie, ci era parte integrantă a organismului ce se numea, pe atunci, Comisia Naţională pentru Standarde, Metrologie şi Calitate.
Provocarea actuală a instituţiilor şi asociaţiilor pentru drepturile consumatorilor este de a ajuta oamenii să treacă peste dificultăţile prezente, permiţând în acelaşi timp o tranziţie rapidă care să garanteze durabilitatea, securitatea şi accesibilitatea pe termen lung a drepturilor consumatorilor. Conform sursei citate, Ziua mondială a drepturilor consumatorilor este momentul în care provocările întâmpinate de consumatori sunt aduse în lumină, iar această zi este, totodată, şansa de a promova pe întregul mapamondul, protejarea şi respectarea nevoilor consumatorilor.
Lăcrimioara ZOTA
















