Trei ierarhi vor sfinți biserica de lemn a Mănăstirii „Sfinții Împărați Constantin și Elena” din Budești - 45 minute în urmă
Alexandra Maria Tincu a obținut premiul II la Olimpiada Națională de Cultură și Spiritualitate Românească - 2 ore în urmă
Câți români mai au un telefon fix acasă - 2 ore în urmă
Patrupezi răsfățați la Adăpostul public de câini - 4 ore în urmă
Presiunea părinților asupra copiilor, pentru rezultate mai bune la școală - 5 ore în urmă
Terapie prin artă la Spitalul Județean Baia Mare - 5 ore în urmă
Noi reguli pentru obținerea pașaportului simplu temporar - 5 ore în urmă
Samuel Roman de la CSM Sighetu Marmației s-a clasat pe prima treaptă a podiumului la competiția de box „Cupa României” - 6 ore în urmă
În Vișeu de Sus se va desfășura Festivalul Național de Folclor „Armonii de primăvară” - 6 ore în urmă
Ionel Bogdan și echipa sa în dialog cu băimărenii în Piața Izvoarele: „Îmi asum să facem piețe moderne unde să oferim condiții decente pentru producători și cetățeni!” - 6 ore în urmă
Consumatorii din întreaga lume își sărbătoresc drepturile
Ziua mondială a drepturilor consumatorilor este marcată în fiecare an, în data de 15 martie, ca mijloc de sensibilizare la nivel mondial cu privire la drepturile şi nevoile consumatorilor. Se dorește a fi vocea la unison, a tuturor celor care solicită factorilor de decizie respectarea şi protejarea drepturilor tuturor consumatorilor. De a protesta faţă de abuzurile şi nedreptăţile sociale care subminează aceste drepturi. A fost lansată pentru prima dată, în 15 martie1983.
Ziua mondială a drepturilor consumatorilor a fost inspirată de preşedintele american John F. Kennedy, primul lider mondial care a făcut acest lucru. La 15 martie 1962, J.F. Kennedy, preşedintele Statelor Unite ale Americii, rostea către Congresul American un mesaj în care susţinea, pentru prima dată, existenţa a patru drepturi fundamentale ale consumatorilor: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a fi ascultat şi dreptul de a alege produse şi servicii.
În România, acte normative care să reglementeze acest domeniu au apărut după anul 1990. La crearea sa, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor nu avea autonomie, ci era parte integrantă a organismului ce se numea, pe atunci, Comisia Naţională pentru Standarde, Metrologie şi Calitate.
Provocarea actuală a instituţiilor şi asociaţiilor pentru drepturile consumatorilor este de a ajuta oamenii să treacă peste dificultăţile prezente, permiţând în acelaşi timp o tranziţie rapidă care să garanteze durabilitatea, securitatea şi accesibilitatea pe termen lung a drepturilor consumatorilor. Conform sursei citate, Ziua mondială a drepturilor consumatorilor este momentul în care provocările întâmpinate de consumatori sunt aduse în lumină, iar această zi este, totodată, şansa de a promova pe întregul mapamondul, protejarea şi respectarea nevoilor consumatorilor.
Lăcrimioara ZOTA