Share
IPOTEZĂ ȘOC. Șefa de promoție și alte trei studente eminente ar fi murit  fiindcă semaforizarea funcționa eronat

IPOTEZĂ ȘOC. Șefa de promoție și alte trei studente eminente ar fi murit  fiindcă semaforizarea funcționa eronat

Șefa de promoție și alte trei studente eminente de la Facultatea de Științe a CUB Baia Mare au murit aseară, când autoturismul VW Passat în care erau pasagere a fost lovit de tren, pe centura  Jibou, la o trecere de nivel peste calea ferată. Primul impuls a fost să se dea vina pe  conducătoarea auto – adică tocmai pe cea care a scăpat cu viață – fiindcă nu  ar fi ținut cont de semnalizarea acustică și luminoasă. Martori oculari susțin că semnalizarea funcționa eronat: adică semaforul arăta culoarea albă (de trecere), doar semnalul acustic indicând interzicerea trecerii. ”Facem cercetări și în acest sens, să vedem dacă semaforul funcționa regulamentar sau nu funcționa” – a precizat Victor Liloiu, procurorul șef de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Jibou.

O  controversată trecere de nivel cu calea ferată

Trecerea la nivel cu calea ferată de pe centura orașului Jibou, la iesirea înspre Someș Odorhei are deja o istorie controversată.  Lipsa semnalizarii a întârziat mult darea în functiune a centurii de 5, 2 km, o investitie de 6 milioane de euro. Această trecere de cale ferată a întârziat circulația rutieră cu aproape un an după finalizarea centurii, adică până în vara anului trecut. După lungi negocieri, CFR a investit în semnalizarea trecerii la nivel cu calea ferată, optând pentru  varianta mai ieftină: fără barieră, doar cu semnale acustice și luminoase.

Pacientă conștientă, dar foarte afectată de tragicul eveniment

Dacă s-ar confirma ipoteza proastei funcționări a semnalizării, poate că ar deveni mai suportabilă drama prin care trece Sanda Ungur (absolventa din Răzoare), cea care conducea mașina și care e singura supraviețuitoare a tragediei. După ce a fost descarcerată  (pe la 19.20) ea a fost transportată la UPU Zalău. Acolo a fost stabilizată, diagnosticată, i-a fost acordată asistenţa medicală de urgenţă impusă de caz, după care, în jurul orelor 23.00,  a fost transferată la Spitalul Judeţean de Urgenţă “dr. Constantin Opriş” Baia Mare – a detaliat dr. Liliana Neaga, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău.

”Pacienta este internată în secția de Chirurgie Toracică. Este stabilizată și sub tratament. Are o contuzie pulmonară și o contuzie cerebrală minoră. Prognosticul medicilor este relativ bun, cât de bun poate fi după un accident în care toți ceilalți patru pasageri din mașină au murit. Uităm de multe ori de componenta fizică și psihică a unui astfel de caz. Pacienta este conștientă, dar în același timp foarte afectată de acest eveniment tragic” – a precizat dr. Vasile Pop, manager interimar al Spitalului Județean de Urgență ”Dr. Constantin Opriș” Baia Mare.

Studente eminente și alte coincidențe

Toate studentele care și-au găsit sfârșitul în tragicul accident erau studente eminente: Mădălina Pârja și Maria Șteț (din Sat Șugatag), Claudia Bărbos (Ciocotiș), iar Sara Ștefana Pop (Sălsig) a fost chiar șefă de promoție. Ele se întorceau de la festivitatea de absolvire de la Cluj. Ar fi optat pentru varianta prin Jibou din motive de siguranță: ca să nu le creeze probleme gropile apărute pe Mesteacăn! Altă explicație e că pe acest traseu locuia una dintre pasagere ●  Mașina lovită de tren  a fost condusă de o femeie. Dar și  locomotiva trenului care a lovit autoturismul era condusă de o femeie; chiar din Jibou, după cum consemnează presa sălăjeană. ● Trebuie precizat că Mădălina era studentă și Agronomie la Universitatea din Oradea. Pe contul său de facebook, Mădălina Pârja îşi felicita mama în 4 mai, spunându-i că o iubeşte şi-i mulţumeşte pentru tot ce face zi de zi pentru familie. Apoi, în 8 mai, îi spunea „La mulţi ani!” tatălui ei, urându-i fericire şi sănătate. Tot în 8 mai posta o imagine de la Zilele Maramureșului, alături de Adelina Pârja. La doar la câteva zile, pagina sa avea să se umple de mesaje de condoleanţe, adresate chiar apropiaților ei ● În 2013, Sara Ștefana Pop posta pe contul ei de socializare o fotografie în care se afla la volanul unei mașini, cu comentariul: „Cu  vitezăăăă!”. Nu avea de unde să știe că de la un autoturism i se va trage sfârșitul.

Până când moartea ne va despărți…

Mai toate fotografiile Claudiei Bărbos  de pe contul său de facebook sunt împreună cu prietenul ei, Dani Petran. Și pare că doar moartea i-a  despărțit. ”Sunt în stare de șoc. Dă-mi te rog două palme, să mă pot trezi din coșmarul ăsta. Te-am iubit, te iubesc și te voi iubi veșnic. Îmi pare enorm de rău că nu mai poți să devii mama copilașilor noștri, pe care ni-i doream” – e un fragment din mesajul de adio al lui Dani.

Și celelalte victime au parte de mesaje tulburătoare. ”De ce trebuia să muriți aşa de repede? De ce? (Andreea Natalia Hotea) ●  Două fete, colegele mele de grădiniță, caractere pe care nu multe persoane le dobândesc, frumusețe de nedescris și o întelepciune curată! Dragele mele  Mădălina Pârja și Maria Șteț ,drum calauzit spre Domnul!  (Denisa Bledea)

Facultate cu steag negru arborat și banchet de absolvire anulat

”Am arborat steagul negru. Suntem încă răvăşiţi de acest tragic eveniment. Vor fi ţinute  momente de reculegere la toate cursurile Facultăţii de Ştiinţe din cadrul Centrului Universitar Nord Baia Mare al UTCN, de unde provin studentele decedate. Și la cursul festiv al absolvenţilor Facultăţii de Ştiinţe, care va avea loc săptămâna viitoare, se va ține un moment de reculegere” – a precizat Petrică Pop Sitar, prorector al Centrului Universitar ”Nord” Baia Mare al UTCN.

 

Studenţii Facultăţii de Ştiinţe au decis să anuleze banchetul de absolvire, iar toți banii adunați pentru acest eveniment să fie donați familiilor celor patru colege decedate – a anunțat Liga Studenţilor ”Pintea Viteazu” Baia Mare, prin vocea secretarului general, Ioana Grad.

Patru destine frânte și unul împovărat pe viață de cele petrecute. Cinci tinere inteligente, frumoase, studente de excepție, cu care viața a fost crudă și nedreaptă. Chiar extrem de nedreaptă, dacă s-ar confirma ipoteza funcționării eronate a acelei semnalizări la trecerea cu calea ferată.

Foto: facebook.com

 

 

Lasă un comentariu