19 decembrie 2013 – La Baia Mare fost inaugurat Atelierul Memorial Gheza Vida - 5 ore în urmă
Două intervenții ale salvamontiștilor maramureșeni în ultimele 24 de ore - 8 ore în urmă
Moș Crăciun, pompierii și dilema de la ISU - 9 ore în urmă
România achită o datorie veche de peste 30 de ani către Statele Unite - 9 ore în urmă
Daruri de la jandarmi pentru copiii unei case de tip familial din Baia Mare - 10 ore în urmă
Jandarmii în vizită la Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” din Baia Mare - 11 ore în urmă
Revoluția Română, 18 decembrie 1989, Timișoara: Ziua tinerilor secerați de gloanțe pe treptele Catedralei - 12 ore în urmă
CS Minaur joacă în deplasare ultimul meci din acest an - 12 ore în urmă
Dansatorii maramureșeni Luca Mădăras Aluaș – Hannah Gomboș, pe prima treaptă a podiumului la Campionatul Național de Clase al României şi la Cupa Mystic - 12 ore în urmă
„Colindăm în Țara Codrului”: Spectacol de colinde la Asuaju de Sus - 13 ore în urmă
11 mai 1968 – Povestea care a pus România pe roți
Pe 11 mai 1968, România a pășit într-o nouă eră industrială. La Mioveni, în județul Argeș, a început construcția primului autoturism românesc, Dacia 1100. Acest moment a marcat nu doar debutul producției autohtone de automobile, ci și începutul unei povești care avea să devină emblematică pentru industria auto din țară.
Dacia 1100 era, de fapt, o asamblare sub licență a modelului francez Renault 8, realizată în sistem CKD (Completely Knocked Down). Toate componentele majore erau importate din Franța și Spania, iar în România se realiza asamblarea finală. Între 1968 și 1971, au fost produse 37.546 de exemplare ale acestui model .
Construcția uzinei Dacia a început în ianuarie 1967 și a fost finalizată în timp record, în mai 1968, cu efortul a peste 2.400 de muncitori . Pe 20 august 1968, în prezența liderilor de partid, inclusiv Nicolae Ceaușescu, a fost inaugurată oficial uzina, iar primul automobil a ieșit de pe linia de producție.

Deși inițial planul era producția modelului Dacia 1300 (bazat pe Renault 12), întârzierea dezvoltării acestuia a determinat autoritățile să înceapă cu Dacia 1100. Acest model a fost produs într-un număr relativ mic și doar pentru o perioadă scurtă, fiind înlocuit ulterior de Dacia 1300, care avea să devină un simbol al industriei auto românești .

Vasile Petrovan
















