Sistemul de Intrare/Ieșire (EES), cu preluarea datelor biometrice, funcționează, de azi, în PTF Sighet - 52 minute în urmă
„Frunză verde, verde”: Îndrăgita artistă Anda Horoba a readus la viață o colindă veche din satul natal - 2 ore în urmă
Restricții de circulație în Baia Mare pentru un transport agabaritic - 2 ore în urmă
Profesoarele Mariana Pop și Natalia Pop din Târgu Lăpuș și-au încheiat activitatea la catedră, primind diplome de apreciere și recunoștință - 2 ore în urmă
Justiție Capturată: Documentarul care a zdruncinat opinia publică ajunge pe postul național - 2 ore în urmă
Îndrăgitul eveniment „Crăciun în Maramureș” debutează cu Parada Colindătorilor - 4 ore în urmă
Corul bărbătesc din Finteușu Mare a adus un omagiu Eroilor Români îngropați în Cimitirul din Zvolen din Slovacia - 4 ore în urmă
Doliu în lumea artistică: S-a stins din viață Nicolae Cațavei, pictor dotat cu o mare forță expresivă - 4 ore în urmă
Polițistul anului, declarat incompatibil deoarece… cânta rock în timpul liber - 4 ore în urmă
Concert caritabil la Tăuții Măgherăuș - 5 ore în urmă
11 mai 1968 – Povestea care a pus România pe roți
Pe 11 mai 1968, România a pășit într-o nouă eră industrială. La Mioveni, în județul Argeș, a început construcția primului autoturism românesc, Dacia 1100. Acest moment a marcat nu doar debutul producției autohtone de automobile, ci și începutul unei povești care avea să devină emblematică pentru industria auto din țară.
Dacia 1100 era, de fapt, o asamblare sub licență a modelului francez Renault 8, realizată în sistem CKD (Completely Knocked Down). Toate componentele majore erau importate din Franța și Spania, iar în România se realiza asamblarea finală. Între 1968 și 1971, au fost produse 37.546 de exemplare ale acestui model .
Construcția uzinei Dacia a început în ianuarie 1967 și a fost finalizată în timp record, în mai 1968, cu efortul a peste 2.400 de muncitori . Pe 20 august 1968, în prezența liderilor de partid, inclusiv Nicolae Ceaușescu, a fost inaugurată oficial uzina, iar primul automobil a ieșit de pe linia de producție.

Deși inițial planul era producția modelului Dacia 1300 (bazat pe Renault 12), întârzierea dezvoltării acestuia a determinat autoritățile să înceapă cu Dacia 1100. Acest model a fost produs într-un număr relativ mic și doar pentru o perioadă scurtă, fiind înlocuit ulterior de Dacia 1300, care avea să devină un simbol al industriei auto românești .

Vasile Petrovan















