Înfrângere pentru Știința Explorări în ultimul meci oficial din acest an - 7 ore în urmă
Despre adversara României din barajul pentru CM 2026 – o radiografie în cifre - 8 ore în urmă
„O jucărie pentru o bucurie”, un demers al CS Minaur - 9 ore în urmă
Remiză acasă pentru CSM Sighet cu prima clasată - 9 ore în urmă
Ultima noapte a lui Nichita Stănescu - 10 ore în urmă
Victorie fără dureri de cap pentru CS Minaur cu „lanterna roșie” - 11 ore în urmă
Festivalul „Cum e datina străbună”, la Sighetu Marmației - 11 ore în urmă
Concurs de Kendama pentru tineri, la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare - 13 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Preocupările vieții ca motive care ne îndepărtează de chemarea lui Dumnezeu - 13 ore în urmă
Tinerii de la Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil” Târgu Lăpuș au avut parte de o experiență interactivă la Primăria Municipiului Baia Mare - 13 ore în urmă
Șoseaua a cedat sub greutatea apelor, iar un TIR s-a prăbușit în gol
În zorii acestei zile, natura și-a revendicat, din nou, teritoriul: o porțiune de circa 50 de metri din Drumul Național 17, la ieșirea din Piatra Fântânele, s-a prăbușit brusc într-o vale adâncă, înghițind o bandă întreagă de circulație. O tragedie evitată la limită – un autotren încărcat cu apă minerală, care cobora versantul dinspre Vatra Dornei spre Bistrița, a fost antrenat în prăbușire și s-a răsturnat în afara drumului, la marginea prăpastiei.
Șoferul, un bărbat de 38 de ani din județul Suceava, a suferit leziuni minore, refuzând transportul la spital. Testele efectuate de polițiști au arătat că nu consumase alcool. Rămâne, însă, șocul și miracolul că a scăpat cu viață dintr-un peisaj care, în doar câteva secunde, s-a transformat într-un coșmar de asfalt surpat și zgomot de metal strivit.
„Este o zonă cu istoric, știm de ani buni că terenul alunecă. Avem proiectul pregătit, e în faza de elaborare a documentației, urmează să fie licitată execuția. Avem două puncte critice pe DN17, iar acesta e cel mai grav. Carosabilul e complet compromis pe banda de coborâre”, a declarat pentru Bistrițeanul.ro ing. Nicu Gavriloaie, șeful Secției Drumuri Naționale Bistrița.
Autoritățile admit că primele semne ale instabilității solului au apărut în urmă cu aproape doi ani, însă de atunci s-au luat doar măsuri temporare: restricții de circulație și semnalizări. Cu toate acestea, infrastructura nu a mai rezistat.
Ceea ce s-a întâmplat azi în Pasul Tihuța nu e un accident izolat, ci ecoul unei neglijențe prelungite. DN17, poarta dintre Transilvania și Bucovina, se destramă lent sub ochii celor care îl traversează – iar acum, și sub roțile celor care o fac.
Vasile Petrovan
Sursa FOTO: News Bucovina.ro
















