Rezultat extraordinar pentru Roxana Popp, la Cupa României de Skandenberg - 13 minute în urmă
Schimb de haine și alte obiecte - 34 minute în urmă
„Glow Garden Party” va avea loc la Berchez - 35 minute în urmă
Sportive de la CS. „Dragonul” Baia Mare, medaliate în cadrul „European Open School Combat Games 2025” - 1 oră în urmă
Lecție de rugby de la ”Los Teros” pentru ”stejari” - 2 ore în urmă
Trei acțiuni în două zile ale salvamontiștilor maramureșeni în căutarea a doi ucraineni - 3 ore în urmă
13 iulie – Valeriu Sabău (1954–2023) - 5 ore în urmă
Prognoza meteo pentru Maramureș – Duminică, 13 iulie 2025 - 5 ore în urmă
Președintele Comitetului Național Paralimpic, Eduard Novak – vizită surpriză la Vișeu de Sus, în cantonamentul lotului de tenis de masă - 15 ore în urmă
România va fi, timp de cinci zile, capitala mondială a hard enduro-ului - 16 ore în urmă
Șoseaua a cedat sub greutatea apelor, iar un TIR s-a prăbușit în gol
În zorii acestei zile, natura și-a revendicat, din nou, teritoriul: o porțiune de circa 50 de metri din Drumul Național 17, la ieșirea din Piatra Fântânele, s-a prăbușit brusc într-o vale adâncă, înghițind o bandă întreagă de circulație. O tragedie evitată la limită – un autotren încărcat cu apă minerală, care cobora versantul dinspre Vatra Dornei spre Bistrița, a fost antrenat în prăbușire și s-a răsturnat în afara drumului, la marginea prăpastiei.
Șoferul, un bărbat de 38 de ani din județul Suceava, a suferit leziuni minore, refuzând transportul la spital. Testele efectuate de polițiști au arătat că nu consumase alcool. Rămâne, însă, șocul și miracolul că a scăpat cu viață dintr-un peisaj care, în doar câteva secunde, s-a transformat într-un coșmar de asfalt surpat și zgomot de metal strivit.
„Este o zonă cu istoric, știm de ani buni că terenul alunecă. Avem proiectul pregătit, e în faza de elaborare a documentației, urmează să fie licitată execuția. Avem două puncte critice pe DN17, iar acesta e cel mai grav. Carosabilul e complet compromis pe banda de coborâre”, a declarat pentru Bistrițeanul.ro ing. Nicu Gavriloaie, șeful Secției Drumuri Naționale Bistrița.
Autoritățile admit că primele semne ale instabilității solului au apărut în urmă cu aproape doi ani, însă de atunci s-au luat doar măsuri temporare: restricții de circulație și semnalizări. Cu toate acestea, infrastructura nu a mai rezistat.
Ceea ce s-a întâmplat azi în Pasul Tihuța nu e un accident izolat, ci ecoul unei neglijențe prelungite. DN17, poarta dintre Transilvania și Bucovina, se destramă lent sub ochii celor care îl traversează – iar acum, și sub roțile celor care o fac.
Vasile Petrovan
Sursa FOTO: News Bucovina.ro