Au început înscrierile la școlile de poliție. Dosarele se depun exclusiv online - 6 ore în urmă
Femeile care au copii vor ieși la pensie mai repede chiar și cu trei ani și jumătate - 7 ore în urmă
Cazierul adultului care însoțește un minor la ieșirea din țară nu mai este necesar. Asta nu înseamnă că nu este verificat - 7 ore în urmă
Donație de suflet pentru Spitalul Județean din Baia Mare. Colecție de tablouri cu povești de viață - 8 ore în urmă
În Lăpuș va avea loc cea de-a III-a ediție a concertului de pricesne „Lumină pentru suflet de creștin” - 8 ore în urmă
Fonduri colectate de elevii unei școli băimărene pentru animale - 8 ore în urmă
La Catedrala Episcopală Baia Mare va avea loc procesiunea tradițională de Florii - 8 ore în urmă
Ionel Bogdan: Am obținut finanțări pentru proiecte de 600 de milioane de euro în Maramureș. Asta vreau să facem și în Baia Mare - 9 ore în urmă
Expoziția „România în straie tradiționale”-autor Tudorel Ilie - 10 ore în urmă
Schimb de experiență între dascălii maramureșeni și cei italieni, în cadrul Proiectului „Erasmus” - 10 ore în urmă
Despre ajutorul de deces pe durata stării de urgență
Casa Județeană de Pensii (CJP) Maramureș vine cu precizări referitoare la plata ajutorului de deces pe durata stării de urgență.
Conform art.XIX din OUG nr.32/2020, în cazul decesului asiguratului, pensionarului sau al unui membru de familie al acestora, care nu era asigurat ori pensionar, ajutorul de deces se acordă și se plătește pe baza următoarelor documente transmise, în copie, cu poșta, pe fax sau e-mail:
- cerere acordare ajutor deces, conform modelului prevăzut în Anexa nr.11 la H.G.nr.257/2011 ;
- certificat deces (copie);
- act identitate solicitant (copie);
- dovada cheltuielilor (factură sicriu, alte obiecte funerare) – copie sau declarație pe propria răspundere, neautentificată, că a suportat cheltuielile de înmormântare, însoțită de copia actelor de stare civila (certificat naștere, căsătorie solicitant);
- extras cont pe numele titularului cererii, daca se opteaza pentru plata ajutorului de deces în cont bancar.
Pentru ajutorul de deces în cazul asiguratului se vor prezenta, în copie și extras REVISAL, și adeverința de la angajator din care să rezulte că decedatul era asigurat la data decesului (copie).
Pentru ajutorul de deces în cazul copilului major bolnav, aflat în întreținerea pensionarului sau asiguratului, se vor anexa în copie actele medicale (copie).
În cazul copilului decedat cu vârsta între 18 și 26 de ani – adeverință că urma o formă de învățământ organizată conform legii (copie).
Plata ajutorului de deces se face prin mandat poștal sau virament în contul bancar al titularului cererii.
Documentele precizate, în copie, se pot transmite în funcție de domiciliul avut de persoana decedată, la Baia Mare sau Sighetu Marmației.
Prin fax: Baia Mare – 0262 227 497, Sighetu Marmației – 0262 437 242.
E-mail: intrebari@pensiimaramures.ro, pensii@pensiimaramures.ro sau prin corespondența transmisă cu poșta pe adresa instituției: Baia Mare, str.Hortensiei, nr.1A sau Casa Locală Sighetu Marmației, str. Andrei Mureșan, nr.8.
Această măsură încetează în termen de 60 de zile de la data încetării stării de urgență.