OMD Maramureș, singura organizație de management al destinației din România certificată de Asociația Națională a Agențiilor de Turism - 14 minute în urmă
Ansamblul Folcloric „Cercănelul” din Borșa pleacă în cea de-a II-a ediție a turneului internațional „Dor de-acasă” - 20 minute în urmă
Peste 1.000 de crescători de bovine din Maramureș vor beneficia de ajutorul financiar de la stat pentru susținerea activității - 44 minute în urmă
Vocea României: Andrei Petruș și opinia artistică a juraților de la deja celebrul spectacol TV; Va fi prezent în emisiune în ediția de vinerea asta - 2 ore în urmă
Cronologia turistică a transformărilor din orașul Borșa: Un secol pentru a deveni stațiune internațională; Care sunt, acum, perspectivele de viitor - 2 ore în urmă
Al patrulea drum de piatră din Maramureș, asfaltat pentru prima dată anul acesta - 3 ore în urmă
Eveniment: Anuala de Arhitectură Nord-Vest se lansează cu tema „Viitorul Sustenabil” - 7 ore în urmă
„Happy Room” la Colegiul de Arte din Baia Mare - 7 ore în urmă
În Maramureș: Aproximativ 1.550 de cazuri de violență domestică în primele opt luni ale acestui an - 8 ore în urmă
Alex Suciu, CSM Baia Mare, noul campion la categoria U13 Ne-Waza, la campionatul României - 9 ore în urmă
Sezonul estival: Trenul Soarelui va pleca, din nou, din Baia Mare. Cum poți ajunge din Maramureș pe litoral pe cale feroviară
Ca și în alți ani, în ciuda faptului că 2020 are specificul său, maramureșenii care vor opta pentru o vacanță pe litoralul românesc, pe perioada sezonului estival, vor avea această posibilitate. Reprezentanții CFR Călători au anunțat că au adoptat un program variat care constă fie în prelungirea circulației unor trenuri care aveau ca destinație finală București Nord spre Mangalia, fie prin introducerea de trenuri ce au ca destinație exclusivă litoralul Mării Negre.
Astfel, prima parte a programului debutează din data de 12 iunie 2020, prin prelungirea circulației următoarelor trenuri la /de la Mangalia, până la data de 25/26 iunie 2020, după cum urmează:
- Trenurile IR 1642/IR 1641 Baia Mare – București Nord și retur vor circula până la / de la Mangalia ca trenuri IR 1942/ IR 1941, cu grupă de vagoane de la / până la Cluj Napoca IR 1638/IR 1639 și pentru Bistrița Nord IR 1648.
- Trenurile IR 1862/IR 1861 Iași – Constanța și retur vor circula până la/de la Mangalia ca trenuri IR 1964/ IR 1963, cu grupă de vagoane de la/până la Suceava IR 1756/ IR 1757.
- Trenurile IR 1695/IR 1696 Timișoara Nord – București Nord și retur vor circula până la / de la Mangalia ca trenuri IR 1996/IR 1995, cu grupă de vagoane de la/până la Reșița R 9172/ R 9161.
- Trenurile IR 1742/ IR 1741 Satu Mare – București Nord și retur vor circula până la / de la Mangalia ca trenuri IR 1946/ IR 1945.
Revine în circulație și în acest sezon, din 12 iunie, ”Trenul Tineretului” IR 1924 / IR 1923 pe ruta Sibiu – București Nord – Mangalia și retur.
Începând cu data de 26/27 iunie 2020, se introduc în circulație trenuri special dedicate asigurării legăturii cu litoralul dinspre Timișoara Nord, Arad, Deva, Craiova, Sibiu, Satu Mare, Baia Mare, Oradea, Cluj Napoca, Brașov, Târgu Mureș, Iași, Suceava, Galați, iar trenurile menționate mai sus vor reveni la mersul inițial.
- Legătura directă Arad – Mangalia și retur va fi realizată de trenurile IR 1922/IR 1921 pe întreaga durată a programului estival, iar legătura directă între capitală – Mangalia și stațiunile de pe litoral va fi realizată cu trenurile IR 1983/ IR 1984 în perioada 27 iunie – 6 septembrie.
- De asemenea, va crește frecvența trenurilor între Constanța și Mangalia pentru a fi deservite toate stațiunile de pe litoral.
Trenurile de lung parcurs au în compunere vagoane de dormit și cușetă.
Pentru accesul turiștilor în Delta Dunării, din 13 iunie 2020, trenurile IR 1589/ IR 1588 vor asigura zilnic, pe întreaga durată a sezonului, legătura directă București Nord – Tulcea Oraș și retur. De asemenea, în fiecare zi, 4 trenuri (2 tur/2 retur) vor continua să circule între Medgidia și Tulcea.
Programul complet și alte detalii –> AICI!
C.Ț.