Gheorghiţă: Avem deficit de doze de 117.000. Din 28 ianuarie, se amână cu 10 zile persoanele programate care deservesc zone esenţiale - 5 ore în urmă
Oficial: Deschiderea unui cont pe o reţea socială pe numele altei persoane este infracţiune. Decizie ÎCCJ pornită de la un site pentru adulți - 5 ore în urmă
Performanță superbă: Băimăreanul Patric Iluț a luat patru medalii de aur la etapa de campionat mondial de snowboard (FOTO) - 7 ore în urmă
Vremea exactă în Maramureș, miercuri, 27 ianuarie - 10 ore în urmă
Amintirea unui furt istoric: Șapte ani de la dispariția calcitului de Herja, una dintre cele mai valoroase piese ale Muzeului de Mineralogie Baia Mare - 13 ore în urmă
ISJ Maramureș: Informare cu privire la întocmirea planului de școlarizare pentru clasa a IX-a, anul școlar 2021-2022 - 13 ore în urmă
Traseul Baia Mare-Londra, refăcut după 426 ani: Filmul „The Silversmith”, premiul pentru cel mai bun film la Europe Film Festival UK (VIDEO ȘI FOTO) - 13 ore în urmă
Va sta după gratii aproape 3 ani după ce a comis infracțiuni la regimul rutier - 14 ore în urmă
Bărbați cercetați pentru furturi calificate; Aceștia au furat un motofierăstrău și un generator electric - 14 ore în urmă
Depistat de polițiști în timp ce conducea sub influența băuturilor alcoolice și fără a deține permis de conducere - 14 ore în urmă
Șeful SPR Maramureș, Dorin Gherman, propunere pentru guvern: „Banii din amenzile de circulație, folosiți obligatoriu la infrastructura rutieră”
Propunere inedită pentru guvernanți, venită din partea șefului Serviciului Poliției Rutiere (SPR) Maramureș, Dorin Gherman. Acesta consideră că ar trebui ca banii rezultați din amenzile de circulație să fie utilizați exclusiv pentru investiții în infrastructura rutieră. Propunerea vine și în contextul în care primarii îi direcționează în cu totul alte direcții, iar rezultatele sunt vizibile în starea deficitară a șoselelor.
Este binecunoscut faptul că România se află pe ultimele locuri din UE nu numai la numărul de kilometri de autostradă, dar și la infrastructura rutieră în general, în timp ce înregistrează una dintre ratele cele mai ridicate ale mortalității prin accidente de circulație. În condițiile în care sumele încasate din amenzi se ridică la valori deloc neglijabile (care s-au constituit în venituri la bugetele locale), dezinteresul unor autorități publice locale de a investi în siguranța rutieră a membrilor comunităților lor nu ar trebui motivat prin lipsa fondurilor, a explicat șeful SPR Maramureș.
“Având în vedere aceste aspecte, pe principiul folosit la accizarea carburanților, propun completarea Ordonanței Guvernului nr.2/2001, privind regimul juridic al contravențiilor, în sensul introducerii la art. 28 a alineatului 4, după cum urmează: „Sumele rezultate din achitarea amenzilor vor fi folosite exclusiv în scopul finanțării proiectelor de infrastructură rutieră”. Astfel, acești bani nu vor mai putea fi alocați de către primari (ordonatori principali de credite) în alte direcții, de pildă la plata angajaților primăriei ori la alte cheltuieli, ci vor fi utilizați obligatoriu la construirea de drumuri laterale pentru vehiculele lente – tractoare, vehicule cu tracțiune animală, utilaje agricole sau forestiere – trotuare, piste pentru biciclete, locuri de parcare, montarea de indicatoare, aplicarea de marcaje, amenajarea de sensuri giratorii,semaforizări inteligente,extinderea/îmbunătățirea rețelelor de iluminat public (corpuri de iluminat cu tehnologie LED cu senzori de mișcare, suprailuminarea trecerilor de pietoni), etc”, a detaliat Dorin Gherman.
Propunerea de completare a legii rămâne de actualitate și în condițiile constituirii contului unic, deschis la Trezoreria Statului. Acest cont, destinat încasării amenzilor contravenționale, este prevăzut în Legea nr. 203/2018 privind măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenționale (ale cărei norme de aplicare se lasă încă așteptate…). “Această modificare legislativă, coroborată cu o mai mare rată de absorbție a fondurilor europene destinate dezvoltării infrastructurii, ar putea schimba în bine lucrurile. Siguranța rutieră este un deziderat social prezent și de perspectivă”, a arătat Dorin Gherman. Șeful SPR Maramureș speră ca această propunere să fie considerată utilă și să fie susținută măcar de către un membru al parlamentului ori de către guvern, altminteri, în conformitate cu art. 74 din Constituția României privind inițiativa legislativă, ar fi necesară strângerea de semnături de la 100.000 de cetățeni cu drept de vot, din cel puțin un sfert dintre județele țării. Este evident că ideea, în sine, ar putea contribui la modernizarea infrastructurii rutiere din România. Însă, dacă va avea sorți de izbândă propunerea, vom afla în săptămânile/ lunile următoare. Vom urmări subiectul!
C.Ț.
3 Comentarii în această postare
Irina
E foarte bine pentru infrastructură.Dar în perioada ăsta grea 😧cânde mulți copii se culcăsta flămânzi ar fi mai bine banii direcționați la aceste familiei mai ales în pe roada sărbătorilor de iarnă……părerea mea…..E o dată în an
Yossif
trebuie sa ierti pe cel care greseste. ca sa gresesti trebuie sa fii talentat altfel e o intamplare sa faci un lucru bun. e o idee buna numai ca trebuie renuntat la programul rabla si banii sa fie investiti in infrastructura. in loc sa parcurgi 100 de km sa parcurgi 10 km ca s-a construit un pod, in loc sa tot dai prioritate la pietoni pe trecerile destinate lor (dupa ce se asigura temeinic) se pot semaforiza trecerile a.i. traficul se va fluidiza. cu banii se pot construi pasaje, sensuri giratorii, benzi de accelerare si de decelerare, expropriate colturile unor proprietati, largite drumurile etc. vehiculele vechi au sasiurile si caroseriile ruginite si e inadmisibil sa numesti o rabla un vehicul cu ITP-ul valabil. pt a afirma ca un vehicul este o rabla, ca prezinta un pericol iminent de accident trebuie sa fie verificat de catre cei de la RAR si e treaba proprietarului ce o sa faca ulterior cu vehiculul. RAR-ul si-a facut datoria si nu trebuie sa amendeze oamenii care au dat examen pt. a conduce vehicule. Statul Roman garanteaza dreptul la viata si dreptul la proprietate
Agoston Dinu
Sunt de acort cu propunerea d-vostra dar am si eu o propunere : Referitor la Permisul de conducere cand iti iai permisu dai pentru B dupa aia C daca doresti E ,D daca faci o abatere la categoria B iti retraje dreptu de a conduce pentru catrgoriea cate ai savirsit fapta nu toate categoriile !!!