Share
Șeful SPR Maramureș, Dorin Gherman, propunere pentru guvern: „Banii din amenzile de circulație, folosiți obligatoriu la infrastructura rutieră”

Șeful SPR Maramureș, Dorin Gherman, propunere pentru guvern: „Banii din amenzile de circulație, folosiți obligatoriu la infrastructura rutieră”

Propunere inedită pentru guvernanți, venită din partea șefului Serviciului Poliției Rutiere (SPR) Maramureș, Dorin Gherman. Acesta consideră că ar trebui ca banii rezultați din amenzile de circulație să fie utilizați exclusiv pentru investiții în infrastructura rutieră. Propunerea vine și în contextul în care primarii îi direcționează în cu totul alte direcții, iar rezultatele sunt vizibile în starea deficitară a șoselelor.

Este binecunoscut faptul că România se află pe ultimele locuri din UE nu numai la numărul de kilometri de autostradă, dar și la infrastructura rutieră în general, în timp ce înregistrează una dintre ratele cele mai ridicate ale mortalității prin accidente de circulație. În condițiile în care sumele încasate din amenzi se ridică la valori deloc neglijabile (care s-au constituit în venituri la bugetele locale), dezinteresul unor autorități publice locale de a investi în siguranța rutieră a membrilor comunităților lor nu ar trebui motivat prin lipsa fondurilor, a explicat șeful SPR Maramureș.

“Având în vedere aceste aspecte, pe principiul folosit la accizarea carburanților, propun completarea Ordonanței Guvernului nr.2/2001, privind regimul juridic al contravențiilor, în sensul introducerii la art. 28 a alineatului 4, după cum urmează: „Sumele rezultate din achitarea amenzilor vor fi folosite exclusiv în scopul finanțării proiectelor de infrastructură rutieră”. Astfel, acești bani nu vor mai putea fi alocați de către primari (ordonatori principali de credite) în alte direcții, de pildă la plata angajaților primăriei ori la alte cheltuieli, ci vor fi utilizați obligatoriu la construirea de drumuri laterale pentru vehiculele lente – tractoare, vehicule cu tracțiune animală, utilaje agricole sau forestiere – trotuare, piste pentru biciclete, locuri de parcare, montarea de indicatoare, aplicarea de marcaje, amenajarea de sensuri giratorii,semaforizări inteligente,extinderea/îmbunătățirea rețelelor de iluminat public (corpuri de iluminat cu tehnologie LED cu senzori de mișcare, suprailuminarea trecerilor de pietoni), etc”, a detaliat Dorin Gherman.

Propunerea de completare a legii rămâne de actualitate și în condițiile constituirii contului unic, deschis la Trezoreria Statului. Acest cont, destinat încasării amenzilor contravenționale, este prevăzut în Legea nr. 203/2018 privind măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenționale (ale cărei norme de aplicare se lasă încă așteptate…). “Această modificare legislativă, coroborată cu o mai mare rată de absorbție a fondurilor europene destinate dezvoltării infrastructurii, ar putea schimba în bine lucrurile. Siguranța rutieră este un deziderat social prezent și de perspectivă”, a arătat Dorin Gherman. Șeful SPR Maramureș speră ca această propunere să fie considerată utilă și să fie susținută măcar de către un membru al parlamentului ori de către guvern, altminteri, în conformitate cu art. 74 din Constituția României privind inițiativa legislativă, ar fi necesară strângerea de semnături de la 100.000 de cetățeni cu drept de vot, din cel puțin un sfert dintre județele țării. Este evident că ideea, în sine, ar putea contribui la modernizarea infrastructurii rutiere din România. Însă, dacă va avea sorți de izbândă propunerea, vom afla în săptămânile/ lunile următoare. Vom urmări subiectul!

C.Ț.


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.


4 Comentarii în această postare

  1. E foarte bine pentru infrastructură.Dar în perioada ăsta grea 😧cânde mulți copii se culcăsta flămânzi ar fi mai bine banii direcționați la aceste familiei mai ales în pe roada sărbătorilor de iarnă……părerea mea…..E o dată în an

    Răspunde
  2. Da bani din șpăgi de la polițiști lui corupți nu ar putea merge la infrastructura???

    Răspunde
  3. trebuie sa ierti pe cel care greseste. ca sa gresesti trebuie sa fii talentat altfel e o intamplare sa faci un lucru bun. e o idee buna numai ca trebuie renuntat la programul rabla si banii sa fie investiti in infrastructura. in loc sa parcurgi 100 de km sa parcurgi 10 km ca s-a construit un pod, in loc sa tot dai prioritate la pietoni pe trecerile destinate lor (dupa ce se asigura temeinic) se pot semaforiza trecerile a.i. traficul se va fluidiza. cu banii se pot construi pasaje, sensuri giratorii, benzi de accelerare si de decelerare, expropriate colturile unor proprietati, largite drumurile etc. vehiculele vechi au sasiurile si caroseriile ruginite si e inadmisibil sa numesti o rabla un vehicul cu ITP-ul valabil. pt a afirma ca un vehicul este o rabla, ca prezinta un pericol iminent de accident trebuie sa fie verificat de catre cei de la RAR si e treaba proprietarului ce o sa faca ulterior cu vehiculul. RAR-ul si-a facut datoria si nu trebuie sa amendeze oamenii care au dat examen pt. a conduce vehicule. Statul Roman garanteaza dreptul la viata si dreptul la proprietate

    Răspunde
    • Agoston Dinu

      Sunt de acort cu propunerea d-vostra dar am si eu o propunere : Referitor la Permisul de conducere cand iti iai permisu dai pentru B dupa aia C daca doresti E ,D daca faci o abatere la categoria B iti retraje dreptu de a conduce pentru catrgoriea cate ai savirsit fapta nu toate categoriile !!!

      Răspunde

Lasă un comentariu