Maria-Adriana Demian a cucerit Trofeul Festivalului Național de Colinde Tradiționale și Cântece de Crăciun „Poveste de iarnă” - 2 ore în urmă
Cu colindul la Jandarmerie - 3 ore în urmă
Ultimul meci din acest an pentru CSM Sighet - 5 ore în urmă
Ministrul Sănătății, în vizită la spitalele din Baia Mare - 6 ore în urmă
Masa rotundă „Educație și Voluntariat” a reunit liceeni și tineri voluntari la Biblioteca Județeană - 6 ore în urmă
Galeria Premiilor „Alianța 2025” – Distincții pentru oficiali români - 6 ore în urmă
Atelier de creație pentru senioarele de la Centrul „Rivulus Pueris” din Baia Mare - 6 ore în urmă
„Crăciun în Satu’ de pe Deal” – tradiție și colind la Muzeul Satului din Baia Mare - 7 ore în urmă
15 decembrie 1989 – O prefață a Revoluției Române, sau chiar prima ei pagină? - 7 ore în urmă
Tradiție și continuitate: La Sighetu Marmației va avea loc cea de-a 57-a ediție a Festivalului de Datini și Obiceiuri de Iarnă „Marmația” - 7 ore în urmă
Noua taxă pe poluare: Guvernul României sub presiune să ia o decizie până în iulie
Guvernul României se află sub presiune pentru a implementa o nouă taxă pe poluare, vizând aproximativ 8 din 10 șoferi din țară. Această măsură face parte din angajamentele asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și trebuie adoptată până în iulie 2025. Neîndeplinirea acestui jalon ar putea duce la pierderea a până la 660 de milioane de euro din fondurile europene destinate României.
Detalii despre noua taxă pe poluare:
- Aplicare diferențiată: Taxa va fi stabilită în funcție de nivelul de poluare emis de fiecare vehicul, având ca scop stimularea proprietarilor să opteze pentru autovehicule mai puțin poluante.
- Implementare: Noua taxă ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026. Vehiculele ușoare (până la 3,5 tone) vor fi supuse unei roviniete actualizate, iar vehiculele grele vor fi taxate pe baza numărului de kilometri parcurși, prin sistemul TollRo.
- Destinație fonduri: Veniturile generate vor fi direcționate către autoritățile locale și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru întreținerea și modernizarea drumurilor.
Contextul actual:
Parcul auto din România este unul dintre cele mai vechi din Uniunea Europeană, cu o vârstă medie de 14,9 ani. Aproximativ 75% dintre automobilele înmatriculate au o vechime de peste 11 ani, iar între 20-25% dintre acestea depășesc 20 de ani vechime.
În concluzie, reintroducerea taxei pe poluare reprezintă o măsură obligatorie, având în vedere angajamentele asumate prin PNRR și necesitatea respectării termenelor stabilite.
Vasile Petrovan
















