„Pomul Raiului”, la Filiala Traian a Bibliotecii Județene - 5 ore în urmă
Moștenirea lui Ilie Lazăr a fost cinstită la Giulești cu personalități marcante ale culturii și istoriei - 7 ore în urmă
Restricții de circulație în Baia Mare pentru desfășurarea paradei colindătorilor din cadrul evenimentului „Crăciun în Maramureș” - 7 ore în urmă
CSM Sighet vine cu trei puncte de la Bihorul Beiuș - 8 ore în urmă
16 decembrie 1989 – Începutul Revoluției Române - 8 ore în urmă
Workshop-ul „Comunicarea- de la transmitere la relație. O aplicare în leadership” a avut loc la Facultatea de Litere a Centrului Universitar Nord Baia Mare - 9 ore în urmă
CS Minaur și-a aflat adversara din sferturile Cupei României - 10 ore în urmă
Sunteți invitați la lansarea volumului „Troițele din județul Maramureș- Un tezaur de artă populară uitat” - 10 ore în urmă
Noi cete de colindători au poposit la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 10 ore în urmă
Cercetări într-un dosar de zoofilie în Maramureș - 10 ore în urmă
Noua taxă pe poluare: Guvernul României sub presiune să ia o decizie până în iulie
Guvernul României se află sub presiune pentru a implementa o nouă taxă pe poluare, vizând aproximativ 8 din 10 șoferi din țară. Această măsură face parte din angajamentele asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și trebuie adoptată până în iulie 2025. Neîndeplinirea acestui jalon ar putea duce la pierderea a până la 660 de milioane de euro din fondurile europene destinate României.
Detalii despre noua taxă pe poluare:
- Aplicare diferențiată: Taxa va fi stabilită în funcție de nivelul de poluare emis de fiecare vehicul, având ca scop stimularea proprietarilor să opteze pentru autovehicule mai puțin poluante.
- Implementare: Noua taxă ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026. Vehiculele ușoare (până la 3,5 tone) vor fi supuse unei roviniete actualizate, iar vehiculele grele vor fi taxate pe baza numărului de kilometri parcurși, prin sistemul TollRo.
- Destinație fonduri: Veniturile generate vor fi direcționate către autoritățile locale și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru întreținerea și modernizarea drumurilor.
Contextul actual:
Parcul auto din România este unul dintre cele mai vechi din Uniunea Europeană, cu o vârstă medie de 14,9 ani. Aproximativ 75% dintre automobilele înmatriculate au o vechime de peste 11 ani, iar între 20-25% dintre acestea depășesc 20 de ani vechime.
În concluzie, reintroducerea taxei pe poluare reprezintă o măsură obligatorie, având în vedere angajamentele asumate prin PNRR și necesitatea respectării termenelor stabilite.
Vasile Petrovan
















