Start oficial pentru PROALL, un proiect transfrontalier România–Ucraina pentru intervenții la incendii - 9 minute în urmă
Este posibil astăzi Umanismul? (foileton 2) - 1 oră în urmă
Campania Națională de Colectă de Crăciun: Băimărenii sunt invitați să doneze alimente pentru cei aflați în nevoie - 1 oră în urmă
20 de ani de American Spaces la American Corner Baia Mare - 1 oră în urmă
Reamenajarea spațiului de studiu al Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” Baia Mare - 2 ore în urmă
Spitalul Județean de Urgență „Dr. Constantin Opriș” Baia Mare organizează concurs pentru funcția de manager - 2 ore în urmă
Știința Explorări joacă două meciuri în trei zile cu CSM București pe teren propriu - 3 ore în urmă
Peste 50 de clădiri și terenuri degradate din Baia Mare intră pe lista cu impozitare specială - 3 ore în urmă
Noul showroom Toyota Baia Mare și-a deschis porțile - 3 ore în urmă
„Cupa Crăciunului” va aduce magia sărbătorilor pentru șahiștii băimăreni - 4 ore în urmă
Rezultate slabe la matematică la simularea examenului de evaluare națională
Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Maramureș a centralizat rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale din acest an școlar, organizată la nivel național.
În județul Maramureș, în procesul de evaluare au fost implicați 308 de profesori evaluatori, după cum urmează:
-Limba română: 148;
-Matematică: 150;
-Limba maternă: 10 (3 la limba maghiară, 2 limba germană și 5 la limba ucraineană).
Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situație:
-Limba și literatura română – 3752 lucrări, din care 2732 (73%) au obținut note mai mari sau egale cu 5;
-Matematică – 3745 de lucrări, din care 1417 (38%) au obținut note mai mari sau egale cu 5;
-Limba și literatura maternă – din 129 de lucrări, 111 (81%) au obținut note mai mari sau egale cu 5.
Reamintim faptul că este pentru prima dată când simularea se derulează în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.
Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.















