Daruri de la polițiștii de frontieră pentru familii cu probleme - 30 minute în urmă
Revoluția Română: 17 decembrie 1989,Timișoara – Ziua în care Ceaușescu a dat ordin să se tragă în oameni - 1 oră în urmă
Lăpușencele au adus „Mirosul Crăciunului” pe scena Teatrului Național din București - 1 oră în urmă
Sportivii băimăreni Emma Pop și Sergiu Chioreanu, locul II la Campionatul Național de dans sportiv pe clase - 2 ore în urmă
Jucători ai Minaurului, în vizită la Liceul „Anghel Saligny” - 2 ore în urmă
Numeroase grupuri de colindători din Maramureș și Sătmar, primiți la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 2 ore în urmă
Două insule ecologice se dau în folosință la Sighet, în cadrul unei acțiuni pilot - 4 ore în urmă
Preșcolarii au colindat la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Maramureș - 5 ore în urmă
Locuri de muncă în Maramureș - 5 ore în urmă
Elevii Liceului Teologic Penticostal Baia Mare au participat la o activitate în memoria scriitoarei Jane Austen, la Biblioteca Județeană - 7 ore în urmă
Rezultate slabe la matematică la simularea examenului de evaluare națională
Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Maramureș a centralizat rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale din acest an școlar, organizată la nivel național.
În județul Maramureș, în procesul de evaluare au fost implicați 308 de profesori evaluatori, după cum urmează:
-Limba română: 148;
-Matematică: 150;
-Limba maternă: 10 (3 la limba maghiară, 2 limba germană și 5 la limba ucraineană).
Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situație:
-Limba și literatura română – 3752 lucrări, din care 2732 (73%) au obținut note mai mari sau egale cu 5;
-Matematică – 3745 de lucrări, din care 1417 (38%) au obținut note mai mari sau egale cu 5;
-Limba și literatura maternă – din 129 de lucrări, 111 (81%) au obținut note mai mari sau egale cu 5.
Reamintim faptul că este pentru prima dată când simularea se derulează în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.
Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
















