Arhim. Macarie Motogna a slujit la New York; Le-a vorbit credincioșilor despre Monahul Nicolae Delarohia și Jurnalul fericirii, tradus în limba engleză - 6 ore în urmă
De Ziua Națională a Lecturii: Asociația Vasile Tomoiagă, alături de copiii români din Lyon - 6 ore în urmă
Rona de Jos obține finanțare europeană pentru dezvoltare și protecția mediului - 6 ore în urmă
13 medalii obținute de echipa de înot a Clubului Sportiv Seini la competiția NYSC Kupa din Nyíregyháza - 7 ore în urmă
O elevă din Borșa s-a calificat la etapa națională a concursului „Istorie și societate în dimensiune virtuală” - 7 ore în urmă
O nouă întâlnire a clubului de lectură la Cărturești - 7 ore în urmă
Atelier de nutriție canină și felină în Baia Mare - 9 ore în urmă
De ce este benefic voluntariatul? - 10 ore în urmă
Dialoguri literare cu scriitoarea Ioana Nicolaie – Despre frumusețea literaturii - 11 ore în urmă
Pentru turismul din județul Maramureș, anul 2024 a fost cel mai bun din istorie - 12 ore în urmă
Rezultate slabe la matematică la simularea examenului de evaluare națională
Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Maramureș a centralizat rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale din acest an școlar, organizată la nivel național.
În județul Maramureș, în procesul de evaluare au fost implicați 308 de profesori evaluatori, după cum urmează:
-Limba română: 148;
-Matematică: 150;
-Limba maternă: 10 (3 la limba maghiară, 2 limba germană și 5 la limba ucraineană).
Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situație:
-Limba și literatura română – 3752 lucrări, din care 2732 (73%) au obținut note mai mari sau egale cu 5;
-Matematică – 3745 de lucrări, din care 1417 (38%) au obținut note mai mari sau egale cu 5;
-Limba și literatura maternă – din 129 de lucrări, 111 (81%) au obținut note mai mari sau egale cu 5.
Reamintim faptul că este pentru prima dată când simularea se derulează în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.
Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.