RioTabak Baia Mare: cadouri de sărbători pentru toată lumea – de la accesorii premium la seturi speciale - 2 ore în urmă
Ce sunt varicele esofagiene și cum le recunoști? - 2 ore în urmă
Cartoane aruncate lângă containere în mai multe zone din Baia Mare. Poliția Locală anunță amenzi - 4 ore în urmă
CFR Călători va suplimenta numărul de vagoane în perioada sărbătorilor - 6 ore în urmă
Maramureșean urmărit internațional, condamnat pentru tentativă de omor, prins în Italia - 7 ore în urmă
Revoluția Română, 19 decembrie 1989: Ziua în care Timișoara a început să se elibereze - 7 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: „Pentru unele persoane, Crăciunul funcționează ca un amplificator al stărilor depresive” - 8 ore în urmă
Proiectul „Învață de la antreprenori” își continuă drumul în școlile din Maramureș - 8 ore în urmă
„Zimbrii”, cu gândul la event - 9 ore în urmă
Artă handmade și atmosferă de sărbătoare, la atelierul din Baia Mare a lui Nicolas Leș - 9 ore în urmă
De anul viitor, românii ar trebui să primească buletine electronice
Ministerul Afacerilor Interne supune dezbaterii publice un proiect de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și actele de identitate ale cetățenilor români.
Mai exact, pentru a asigura cetățenilor exercitarea dreptului la liberă circulație pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene, în condiții similare celorlalți cetățeni UE, România este obligată să emită acte electronice de identitate, începând din luna august a anului 2021. Iată câteva caracteristici ale acestora:
- prin intermediul noului buletin, românii vor putea, indiferent de locul în care se află (în țară sau în afara teritoriului național), să interacționeze online cu autoritățile administrației publice și să solicite prestarea de servicii publice. Prezența fizică a cetățeanului, la ghișeu, nu va mai fi necesară, acesta putând accesa de la distanță servicii, precum: înmatricularea unui autovehicul, obținerea unui certificat de cazier judiciar, a unor avize, autorizații sau a altor documente de la autoritățile publice, depunerea unor declarații personale prevăzute de lege ș.a;
- noul buletin va putea fi folosit pentru autentificarea în platforma informatică a asigurărilor de sănătate, asigurând astfel ”funcționalitatea de card de sănătate”;
- actul electronic de identitate se va elibera obligatoriu pentru persoane cu vârsta de 12 ani și, opțional, sub această vârstă, la solicitarea părinților sau a reprezentanților legali;
- oferă cetățenilor români cu domiciliul în străinătate posibilitatea de a obține un act electronic de identitate, fără a mai fi necesară stabilirea domiciliului în România.
Cei care nu doresc, din orice motiv, o carte electronică de identitate, va exista opțiunea de a solicita eliberarea unei cărți de identitate simple. Aceasta nu va conține elemente sau date electronice, dar va prezenta un grad ridicat de securitate.
Producerea noilor acte de identitate se va realiza, centralizat, de Compania Națională „Imprimeria Națională”.
Textul proiectului de act normativ poate fi consultat aici .Propunerile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise pe dgj_transparenta@mai.gov.ro.
















