„Pomul Raiului”, la Filiala Traian a Bibliotecii Județene - 3 ore în urmă
Moștenirea lui Ilie Lazăr a fost cinstită la Giulești cu personalități marcante ale culturii și istoriei - 5 ore în urmă
Restricții de circulație în Baia Mare pentru desfășurarea paradei colindătorilor din cadrul evenimentului „Crăciun în Maramureș” - 5 ore în urmă
CSM Sighet vine cu trei puncte de la Bihorul Beiuș - 6 ore în urmă
16 decembrie 1989 – Începutul Revoluției Române - 7 ore în urmă
Workshop-ul „Comunicarea- de la transmitere la relație. O aplicare în leadership” a avut loc la Facultatea de Litere a Centrului Universitar Nord Baia Mare - 7 ore în urmă
CS Minaur și-a aflat adversara din sferturile Cupei României - 8 ore în urmă
Sunteți invitați la lansarea volumului „Troițele din județul Maramureș- Un tezaur de artă populară uitat” - 8 ore în urmă
Noi cete de colindători au poposit la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 8 ore în urmă
Cercetări într-un dosar de zoofilie în Maramureș - 8 ore în urmă
Contestat în SUA, Uber One vine în România
Pe 23 mai 2025, Uber a anunțat lansarea în România a serviciului Uber One, un sistem de abonament lunar (20 de lei) sau anual (200 de lei) care oferă utilizatorilor beneficii exclusive pentru cursele cu UberX, Uber Black sau alte opțiuni marcate în aplicație. Abonații primesc acces prioritar la șoferi cu rating ridicat, suport dedicat prin chat și între 10% și 15% înapoi sub formă de credite Uber One pentru fiecare cursă eligibilă. Aceste credite sunt aplicate automat la cursele viitoare și expiră după 60 de zile.
În România, Uber One este disponibil în 25 de orașe, printre care București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Timișoara și Baia Mare. Uber susține că un utilizator economisește, în medie, 30 de lei pe lună, iar prima lună de abonament este gratuită.
Această extindere are loc în contextul în care, în luna aprilie 2025, Uber a fost dată în judecată în SUA de Comisia Federală pentru Comerț (FTC), care acuză compania de practici comerciale înșelătoare legate tocmai de acest tip de abonament. Potrivit plângerii depuse în instanță, clienții ar fi fost taxați pentru Uber One fără consimțământul lor clar, iar procesul de anulare ar fi fost excesiv de complicat – implicând până la 23 de ecrane și 32 de acțiuni. Deși marketingul Uber susținea că „poți anula oricând”, FTC susține că în practică acest lucru era extrem de dificil.
Uber a respins acuzațiile, iar avocații companiei – inclusiv foști oficiali ai FTC – au calificat plângerea drept nefondată și bazată pe neînțelegeri.
În SUA, Uber One avea la finalul anului 2024 peste 30 de milioane de abonați. Serviciul acoperă atât cursele de tip ride-hailing, cât și comenzile din platforma Uber Eats, oferind reduceri și beneficii la livrări și transport.
Rămâne de văzut dacă modelul de abonament va avea același succes în România și dacă Uber va modifica condițiile de utilizare ca urmare a presiunilor legale din Statele Unite.
Vasile Petrovan
















