14 decembrie – un an de la trecerea la cele veșnice a lui Mircea Diaconu - 51 minute în urmă
Prognoză meteo Maramureș – 14 decembrie 2025 - 2 ore în urmă
Înfrângere pentru Știința Explorări în ultimul meci oficial din acest an - 11 ore în urmă
Despre adversara României din barajul pentru CM 2026 – o radiografie în cifre - 12 ore în urmă
„O jucărie pentru o bucurie”, un demers al CS Minaur - 13 ore în urmă
Remiză acasă pentru CSM Sighet cu prima clasată - 13 ore în urmă
Ultima noapte a lui Nichita Stănescu - 14 ore în urmă
Victorie fără dureri de cap pentru CS Minaur cu „lanterna roșie” - 15 ore în urmă
Festivalul „Cum e datina străbună”, la Sighetu Marmației - 15 ore în urmă
Concurs de Kendama pentru tineri, la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare - 17 ore în urmă
Consiliul Județean Maramureș reduce cheltuielile pentru deplasările internaționale
Consiliul Județean Maramureș a decis să adopte o abordare mai selectivă în ceea ce privește participarea la evenimentele de promovare turistică, atât pe plan național, cât și internațional. Președintele instituției a subliniat necesitatea reducerii cheltuielilor legate de deplasări și participări la astfel de evenimente, menționând că se va realiza o selecție riguroasă a invitațiilor primite.
Cu toate acestea, consilierii județeni au aprobat o listă de 13 evenimente la care Maramureșul ar urma să fie reprezentat în 2025. Prima participare este programată pentru perioada 11-12 februarie, la un târg de turism în Tel Aviv, Israel. Alte deplasări planificate pentru această lună includ târgurile de turism din Chișinău și București. De asemenea, pe agenda de promovare se regăsesc evenimente în orașe precum Paris (Franța), Berlin (Germania), Almaty (Kazahstan), Frankfurt (Germania), Varșovia (Polonia), Londra (Regatul Unit) și Barcelona (Spania).
Această strategie de participare selectivă la evenimente turistice se aliniază cu obiectivele stabilite în Strategia Sectorială de Dezvoltare și Promovare a Turismului în Maramureș pentru perioada 2021-2027, care pune accent pe utilizarea eficientă a resurselor și pe maximizarea impactului acțiunilor de promovare.
În plus, Organizația de Management al Destinației Județene Maramureș (OMD Maramureș), primul OMD avizat la nivel național, joacă un rol esențial în coordonarea eforturilor de promovare turistică. Conform directorului executiv, Paul Habina, OMD Maramureș a adoptat strategii de dezvoltare și marketing turistic, precum și planuri de acțiune menite să eficientizeze participarea la astfel de evenimente și să asigure o prezență relevantă a județului pe piața turistică internațională.
Prin această abordare, autoritățile maramureșene își propun să optimizeze resursele alocate promovării turistice, concentrându-se pe evenimente care oferă cele mai mari beneficii în termeni de vizibilitate și atragere a turiștilor.
Vasile Petrovan








