208 șefi de promoție din Maramureș au fost răsplătiți pentru rezultatele deosebite - 9 ore în urmă
Cum să îmbunătățești calitatea sunetului unui instrument muzical second hand? - 9 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: „Cu cât devii mai conștient de ceea ce gândești, cu atât este mai ușor să te separi de gândurile tale” - 12 ore în urmă
Vor avea loc zilele spiritualității și culturii la Mănăstirea Rohia; Se împlinesc 60 de ani de la eliberarea din închisoare a marelui Nicolae Steinhardt - 13 ore în urmă
Impresiile artiștilor Taberei de creație de la Ardud, la vizitarea Muzeului Memorial Gheza Vida - 13 ore în urmă
Ne mai despart câteva ore de la deschiderea Jocurilor Olimpice de la Paris - 16 ore în urmă
PS Iustin: „Îi purtăm în suflet pe bătrânii noștri care sunt memoria vie a familiei, a comunității, a neamului. Ei sunt o istorie, o carte deschisă” - 16 ore în urmă
Copiii din Vișeu de Sus au pornit într-o aventură tradițională - 16 ore în urmă
Ateliere pentru elevi și profesori la Școala de vară „Merito” - 17 ore în urmă
Mai multe servicii prestate gratuit de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară - 18 ore în urmă
eDAC – o nouă aplicație rapidă folosită de polițiști pentru legitimarea persoanelor
Începând din 31 martie a fost operaționalizat de către Ministerul Afacerilor Interne un nou sistem de verificare a documentelor de identitate cu ocazia legitimării persoanelor sau al verificărilor autovehiculelor.
Sâmbătă seara, polițiștii Inspectoratului de Poliție al Județului Maramureș au acționat folosind aceste dispozitive electonice mobile (tablete sau telefoane) pe care este instalată aplicația eDAC.
Prin accesarea aplicației eDAC, polițiștii pot interoga, rapid și eficient, atât bazele de date ale autorităților române, cât și pe cele ce țin de spațiul Schengen.
Prin utilizarea de dispozitive mobile, se realizează o scanare rapidă a documentului prezentat de persoana verificată (carte de identitate, pașaport), aplicația oferind rapid datele de identificare ale acesteia, precum și eventuale alerte.
Astfel, se pot identifica la timp persoanele semnalate în bazele de date ca dispărute, urmărite sau în diverse situații de risc. În urma acestor alerte, polițiștii aplică imediat măsurile legale conform procedurilor și legislației în vigoare, în funcție de specificul fiecărui caz în parte.
În lipsa documentului de identitate, legitimarea se poate efectua și prin introducerea manuală, de către polițist, a datelor persoanei.
Prin intermediul acestui instrument, polițiștii vor putea realiza mai rapid verificările în teren, astfel interacțiunea polițist și persoană legitimată se va derula mult mai rapid.