Viktor Orbán se pregătește pentru „lumea de după război” - 1 oră în urmă
Autoturism furat din Ucraina, descoperit la Punctul de Trecere Siret - 2 ore în urmă
Târgul de Crăciun din Baia Mare, sub supravegherea polițiștilor - 2 ore în urmă
Procesul electoral din Șieu și Poienile de sub Munte se desfășoară normal, fără incidente - 3 ore în urmă
Comuna Lăpuș anunță măsurători cadastrale în sectorul 62 - 3 ore în urmă
Un gest greu de imaginat: un tânăr și-a agresat mama și bunica în Buteasa - 4 ore în urmă
Baia Mare și Nyíregyháza, ultimul pas spre Capitala Tineretului din Ungaria 2026; Votul tău poate decide finala - 4 ore în urmă
Atleții Fabricii de Campioni Baia Mare, pe podium la Cupa LPS-UBB de la Cluj - 5 ore în urmă
A fost hramul Paraclisului „Sfântul Nicolae” al Mănăstirii Rohia - 6 ore în urmă
Părintele Arhimandrit Gavriil Burzo a primit Titlul de Cetățean de Onoare al comunei Suciu de Sus - 6 ore în urmă
Unde reclamăm încălcarea drepturilor de cetățean european
Pentru a veni în întâmpinarea persoanelor fizice şi juridice ale căror drepturi dobândite prin calitatea de cetăţean al Uniunii Europene au fost încălcate într-un alt stat membru a devenit funcțional serviciul telefonic gratuit TELVERDE-SOLVIT.
SOLVIT e un intermediar ce se ocupă de acele problemele transfrontaliere – apărute între o întreprindere sau un cetăţean, pe de o parte, şi o autoritate publică, pe de alta – la care există suspiciunea că legislaţia comunitară ar fi fost aplicată în mod necorespunzător. În sfera de competențe SOLVIT mai intră recunoaşterea calificărilor profesionale și a diplomelor în alte state membre, calcularea pensiilor și a indemnizațiilor de șomaj, înmatricularea autovehiculelor, permisele de conducere, obținerea permiselor de ședere, accesul la educație sau circulația capitalurilor și rambursările de TVA.
SOLVIT nu poate rezolva litigii între două firme sau problemele întâmpinate în calitate de consumator și nici nu gestionează plângeri la adresa instituţiilor Uniunii Europene.
Numărul 0800 672 507 poate fi apelat, gratuit, din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă, de luni până vineri, în intervalul orar 09:00 – 16:00. Termenul de soluționare a cererilor în cadrul SOLVIT este de zece săptămâni.















