Controale pentru combaterea ilegalităților în transportul de mărfuri cu risc fiscal ridicat - 56 minute în urmă
Ziua Națională a României și 145 de ani de relații diplomatice între România și Franța- dublă sărbătoare celebrată la Marsilia - 1 oră în urmă
Zeci de kilograme de articole pirotehnice confiscate de polițiști în Baia Mare - 3 ore în urmă
Copiii Ansamblului „Florile Chioarului” din Săcălășeni, vizitați de Moș Nicolae - 3 ore în urmă
„Întâlnire între prietenii naturii”: Educație ecologică prin joc și culoare la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza“ din Baia Mare - 3 ore în urmă
Daruri de la Moș Nicolae pentru copiii din Tăuții Măgherăuș - 3 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Când vina organizează emoția - 4 ore în urmă
Start oficial pentru PROALL, un proiect transfrontalier România–Ucraina pentru intervenții la incendii - 4 ore în urmă
Este posibil astăzi Umanismul? (foileton 2) - 6 ore în urmă
Campania Națională de Colectă de Crăciun: Băimărenii sunt invitați să doneze alimente pentru cei aflați în nevoie - 6 ore în urmă
Transportul în comun metropolitan e în comă, iar navetiștii – în disperare
Mărețul transport în comun al zonei metropolitane a intrat în agonie. Invocând faptul că nu sunt rentabile cursele spre localitățile zonei metropolitane, URBIS Baia Mare le tot anulează. De lunea trecută, a dispărut și cursa Merișor- Băiuț – Baia Mare. Magdalena Popescu ne-a trimis un instantaneu dintr-o cursă de la o oră de vârf (8.30), mirându-se cum poate fi nerentabilă o cursă în care în care oamenii stau ca sardelele în un autobuz (vezi foto). ”O fi nerentabil pentru sutele de milioane din buzunarele directorilor. De ani de zile mergeam la serviciu cu cursa asta, iar acum ne-a terminat decizia Urbis-ului” – se plânge Magdalena Popescu.
Desființarea unor curse ține de management, sector care a fost întărit la finalul anului trecut, când URBIS l-a angajat pe post de ”consilier management” pe consilierul municipal Florin Creț. Nu se știe dacă la desființarea acestor curse o fi contribuit și sfatul consilierului, ca să fie de unde să se plătească și consistentu lui salariu, cum zicea cititoarea noastră. Poate alta era situația dacă Florin Creț era consilier județean sau măcar pe zona metropolitană. Dar cum e doar municipal, o fi zis că autobuzele trebuie să circule doar prin municipiu. Așa încât cei care cum nu mai au cum să facă naveta cu autobuzele URBIS, ar trebuie să-și cumpere mașini. La mâna a doua, că-s mai ieftine. La acest capitol, i-ar putea consilia – gratis – chiar consilierul Creț, că are experiență în traficul cu mașini rulate.
Mă rog, soluția cu achiziționarea de mașini pentru navetă seamănă cu recomandarea atribuită reginei Mariei Antoaneta, adresată tot oamenilor de rând, ajunși la nevoie: ”Dacă n-au pâine, să mănânce cozonaci!”.
Cert e faptul că transportul în comun al zonei metropolitane sucombă, bulversând viața celor care au nevoie de el.
















1 Comentariu în această postare
Bota
Merisor-Baiut? Cred ca avem Viorici peste tot.Zona metropolitana e o gargara ieftina facuta de politicieni care nu are nicio treaba cu realitatea.Grandioasa zona metropolitana nu a fost in stare sa puna pe hartie nimic,ce sa mai vorbim de mult trambitatul Parc Industrial.Baimarenii fac naveta in Tautii Magheraus la salarii mizere,astfel incat la fiecare salariu isi dau demisia in masa cateva zeci de muncitori.Ce sa vina maramureseni acasa,zilnic aflii ca mai pleaca zeci de familii,cu copii cu tot,astfel incat nu e cazul sa ne mai gandim la demografie pe viitor.Institutii neputincioase,sefi de administratii fara pricepere.Tautii Magheraus ce se mai zbate,in rest Grosiul,Recea si Baia Sprie inca sunt la nivel agrar.Macar daca ar mai sti sa cultive malai,dar astia sunt agrari doar in gandire.Ce au facut pentru dezvoltarea metropolitana in afara de a cere curse Urbis sa mearga la Mall? Ca la munca nu ai ce sa vi in municipiu,ca nu au baimarenii unde sa munceasca,orasul fiind pe butuci.