Spirit maramureșean la Bistrița: Ionuț Uivaroși și Grupul Codrenii, într-un concert extraordinar de colinde - 2 ore în urmă
Omul potrivit, la locul potrivit: Sergent major Gabriel Petrovan, pompier al ISU Maramureș, a salvat un om care se înecase - 5 ore în urmă
Sera de acasă – cum îți aduce legume sănătoase pe masă tot anul? - 6 ore în urmă
O nouă ediție de titluri de stat Tezaur. Dobânzile sunt de până la 7,40% - 7 ore în urmă
Magia sărbătorilor a cuprins Târgu Lăpuș: Târgul de Crăciun a fost plin de lumină, colinde și bucurie - 7 ore în urmă
Magia Crăciunului și-a făcut simțită prezența în cadrul concertului de colinde desfășurat la Seini - 8 ore în urmă
La Colegiul de Arte din Baia Mare, copiii spun „Împreună prindem curaj” - 8 ore în urmă
Îndrăgitul eveniment „Crăciun în Maramureș” are loc în 20 decembrie, la Muzeul Satului din Baia Mare - 8 ore în urmă
Înotătorii de la CS Seini au cucerit numeroase medalii la Cupa Moș Nicolae 2025 de la Pitești - 8 ore în urmă
Festivalul de Colinde „Deschide ușa, creștine!” va avea loc și anul acesta, în comuna Fărcașa - 8 ore în urmă
Sistemul de Garanție-Returnare RetuRO, vine cu noi îmbunătățiri
Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) a fost lansat în România, pe 30 noiembrie 2023, dovedindu-se un instrument important pentru un viitor mai bun și schimbarea obiceiurilor de consum, încurajând responsabilitatea față de mediu pentru fiecare dintre noi. RetuRO a adus îmbunătățiri permanente sistemului, adaptând fluxurile operaționale și simplificând procedurile în aspecte cheie. Un exemplu în acest sens îl reprezintă adaptarea frecvenței și a modalității de preluare a ambalajelor colectate, astfel încât ele să nu devină o povară pentru operatorii din HoReCa și micii comercianți, care au semnalat adesea lipsa spațiului de depozitare.
RetuRO a adus îmbunătățiri permanente sistemului, adaptând fluxurile operaționale și simplificând procedurile în aspecte cheie. Un exemplu în acest sens îl reprezintă adaptarea frecvenței și a modalității de preluare a ambalajelor colectate, astfel încât ele să nu devină o povară pentru operatorii din HoReCa și micii comercianți, care au semnalat adesea lipsa spațiului de depozitare. Astfel, începând cu cea de-a doua comandă de ridicare a ambalajelor SGR, ele sunt preluate de către transportatorii RetuRO în maximum 2 zile. La prima comandă sunt necesare 7 zile pentru a putea adăuga adresa magazinului pe ruta transportatorilor. O altă veste bună este aceea că, în curand, sacii necesari colectării vor fi oferiți gratuit comercianților și operatorilor HoReCa, fără a mai fi facturați de către Administratorul SGR, conform noii metodologii de calcul publicate pentru calculul tarifului de gestionare. Această măsură vine ca un real avantaj pentru micii comercianți, întrucât ei sunt mai predispuși să resimtă presiunea costurilor operaționale. Aceștia nu vor mai trebui să aloce resurse pentru achiziționarea sacilor SGR, ceea ce le va permite să-și concentreze bugetele pe alte nevoi importante pentru afacerea lor.
Conform legislației în vigoare, toți comercianții care vând produse ambalate în recipiente precum sticle de plastic, doze de aluminiu sau ambalaje din sticlă care fac parte din Sistemul de Garanție-Returnare sunt obligați să se înregistreze pe platformă, să semneze contractul cu administratorul sistemului și să colecteze ambalajele returnate de către consumatori. Măsura vizează atât marii retaileri, cât și micii comercianți, în timp ce reprezentanții HoReCa trebuie să colecteze ambalajele SGR ale produselor consumate în unitatea lor.
Lăcrimioara ZOTA















