19 decembrie 2013 – La Baia Mare fost inaugurat Atelierul Memorial Gheza Vida - 6 ore în urmă
Două intervenții ale salvamontiștilor maramureșeni în ultimele 24 de ore - 9 ore în urmă
Moș Crăciun, pompierii și dilema de la ISU - 10 ore în urmă
România achită o datorie veche de peste 30 de ani către Statele Unite - 10 ore în urmă
Daruri de la jandarmi pentru copiii unei case de tip familial din Baia Mare - 11 ore în urmă
Jandarmii în vizită la Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” din Baia Mare - 12 ore în urmă
Revoluția Română, 18 decembrie 1989, Timișoara: Ziua tinerilor secerați de gloanțe pe treptele Catedralei - 13 ore în urmă
CS Minaur joacă în deplasare ultimul meci din acest an - 13 ore în urmă
Dansatorii maramureșeni Luca Mădăras Aluaș – Hannah Gomboș, pe prima treaptă a podiumului la Campionatul Național de Clase al României şi la Cupa Mystic - 13 ore în urmă
„Colindăm în Țara Codrului”: Spectacol de colinde la Asuaju de Sus - 14 ore în urmă
Pe 22 septembrie se sărbătorește Ziua mondială fără mașini
La 22 septembrie este marcată, anual, Ziua mondială fără maşini. Iniţial, data la care era sărbătorită Ziua fără maşini a fost 17 iunie, stabilită de Asociaţia pentru Transport Ecologic din Marea Britanie, în 1997. Evenimentul era marcat pe plan local, în cadrul Săptămânii Transportului Verde. Un an mai târziu, francezii au avut ideea înfiinţării campaniei ”În oraş, fără maşina personală!” Zile fără mașini au fost instituite în unele țări occidentale în timpul unei crize a petrolului din anii 1970. Dar abia în octombrie 1994, la Conferința Internațională „Orașe Accesibile” de la Toledo, Spania, a fost lansat un apel internațional pentru astfel de proiecte. Primăria Londrei va închide astăzi 200 de străzi pentru circulația auto. Carosabilul se va transforma pe alocuri în spațiu de socializare și va găzdui evenimente publice. În Uniunea Europeană, Ziua Mondială fără Mașini face parte din Săptămâna Europeană a Mobilității, inițiativă lansată în aprilie 2002, la care participă în prezent peste 2.500 de orașe europene.
Scopul acesteia este descurajarea, pe cât posibil, a circulaţiei cu automobilul personal sau de serviciu, în favoarea deplasării cu bicicleta, a mersului pe jos ori, în ultimă instanţă, a transportului în comun. Studiile arată că gazele de eșapament sunt principala sursă de poluare a marilor orașe, care afectează dramatic sănătatea oamenilor și contribuie semnificativ la efectul încălzirii globale.
Lăcrimioara ZOTA.
















