7 decembrie – S-a născut Nicolae Sabău - 60 minute în urmă
Îndrăgitul artist Deți Iuga împlinește azi o frumoasă vârstă - 2 ore în urmă
Prognoza meteo Maramureș – 7 decembrie 2025 - 2 ore în urmă
101 minuni de la Capătul lumii – Băiuț – Maramureș – România - 9 ore în urmă
Ofertă : 100 de zile închis într-un laborator spațial și 23.000 de euro pentru tine - 14 ore în urmă
Scandal în familie la Sighet, cu egalitate în restricții - 14 ore în urmă
Paul Ananie a trecut mai departe în semifinala Vocea României - 15 ore în urmă
Viceprimarul Kristofer Levente Orosz, hirotonit diacon la Sighetu Marmației - 16 ore în urmă
Ajutor de urgență din România pentru energia electrică a Moldovei - 16 ore în urmă
„Iisus, bine ai venit!”: Diana Topan a lansat videoclipul unei colinde deosebite - 16 ore în urmă
România surprinde industria auto la nivel mondial
Industria auto germană trece printr-o criză majoră, pierzând peste 52.000 de locuri de muncă într-un singur an. Un studiu arată că Germania este cea mai scumpă țară din lume în privința costurilor de salarizare pentru fiecare automobil produs: 3.307 dolari/mașină, informează Profit.ro.
Pe locurile următoare se află Marea Britanie (2.333 dolari), Italia (2.067 dolari) și Franța (1.569 dolari). SUA, deși considerată scumpă, are un cost de doar 1.341 dolari/mașină.
Surpriza vine însă din Europa de Est. România se află pe locul 2 în topul celor mai mici costuri la nivel mondial, cu doar 273 dolari/mașină, de 12 ori mai puțin decât Germania și aproape de două ori mai mic decât China (597 dolari).
Clasamentul este completat de Mexic (305 dolari) și Turcia (414 dolari), iar pe primul loc se află Maroc, cu doar 106 dolari/mașină, motiv pentru care producători precum Dacia și Stellantis și-au extins acolo producția.
Faptul că România are unul dintre cele mai mici costuri de salarizare per mașină din lume, chiar sub nivelul Chinei, spune multe despre diferențele dintre economii. Pentru investitori, asta înseamnă competitivitate și atractivitate.
Dar pentru români, aceste cifre reflectă un adevăr brutal. Nivelul de trai și veniturile sunt încă mult sub media europeană. Dacă Germania plătește 12 ori mai mult per automobil, diferența nu se regăsește doar în salarii, ci și în infrastructură, servicii sociale și calitatea vieții.
Cu alte cuvinte, România rămâne o țară „ieftină” pentru marile corporații, dar „scumpă” pentru proprii cetățeni, care resimt zilnic decalajul față de Occident.
Vasile Petrovan








