Bărbat căutat pentru distrugere, prins de jandarmi în albia Săsarului - 28 minute în urmă
Preasfințitul Părinte Timotei Sătmăreanul a slujit la Mănăstirea „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” Bixad - 2 ore în urmă
Pregătiri pentru Cupa Minerul – luni se trag la sorți grupele - 3 ore în urmă
Concertul de colinde „Colindăm Pruncului Preasfânt” a avut loc la biserica Parohiei Ortodoxe „Nașterea Maicii Domnului” din Satu Mare - 3 ore în urmă
Concert inedit de muzică pop-clasic la Centrul de Tineret ZborHub din Baia Mare - 3 ore în urmă
Școala Gimnazială „Octavian Goga” Baia Mare a găzduit Târgul de Crăciun „Povești lângă bradul de Crăciun”- ediția a III-a - 5 ore în urmă
Băimăreanca Lotti Dărăbuș a reprezentat România la Festivalul Internațional „Riga Symphony” desfășurat în Letonia - 5 ore în urmă
Gânduri de seară – Pentru cei ce știu să asculte - 6 ore în urmă
Mara Popov de la Insieme Music School a câștigat Marele Trofeu și Trofeul secțiunii Pop Românesc în cadrul Festivalului Național de Interpretare „Cântul Banatului” din Timiș - 6 ore în urmă
Premiul I al concursului “De Nașterea Domnului”, câștigat de elevii Liceului „Bogdan-Vodă” din Vișeu de Sus - 6 ore în urmă
România surprinde industria auto la nivel mondial
Industria auto germană trece printr-o criză majoră, pierzând peste 52.000 de locuri de muncă într-un singur an. Un studiu arată că Germania este cea mai scumpă țară din lume în privința costurilor de salarizare pentru fiecare automobil produs: 3.307 dolari/mașină, informează Profit.ro.
Pe locurile următoare se află Marea Britanie (2.333 dolari), Italia (2.067 dolari) și Franța (1.569 dolari). SUA, deși considerată scumpă, are un cost de doar 1.341 dolari/mașină.
Surpriza vine însă din Europa de Est. România se află pe locul 2 în topul celor mai mici costuri la nivel mondial, cu doar 273 dolari/mașină, de 12 ori mai puțin decât Germania și aproape de două ori mai mic decât China (597 dolari).
Clasamentul este completat de Mexic (305 dolari) și Turcia (414 dolari), iar pe primul loc se află Maroc, cu doar 106 dolari/mașină, motiv pentru care producători precum Dacia și Stellantis și-au extins acolo producția.
Faptul că România are unul dintre cele mai mici costuri de salarizare per mașină din lume, chiar sub nivelul Chinei, spune multe despre diferențele dintre economii. Pentru investitori, asta înseamnă competitivitate și atractivitate.
Dar pentru români, aceste cifre reflectă un adevăr brutal. Nivelul de trai și veniturile sunt încă mult sub media europeană. Dacă Germania plătește 12 ori mai mult per automobil, diferența nu se regăsește doar în salarii, ci și în infrastructură, servicii sociale și calitatea vieții.
Cu alte cuvinte, România rămâne o țară „ieftină” pentru marile corporații, dar „scumpă” pentru proprii cetățeni, care resimt zilnic decalajul față de Occident.
Vasile Petrovan
















