7 decembrie – ziua în care România a pierdut moștenirea lui Brâncuși - în urmă
Autoturism furat din Ucraina, descoperit la Punctul de Trecere Siret - 26 minute în urmă
Târgul de Crăciun din Baia Mare, sub supravegherea polițiștilor - 54 minute în urmă
Procesul electoral din Șieu și Poienile de sub Munte se desfășoară normal, fără incidente - 1 oră în urmă
Comuna Lăpuș anunță măsurători cadastrale în sectorul 62 - 2 ore în urmă
Un gest greu de imaginat: un tânăr și-a agresat mama și bunica în Buteasa - 2 ore în urmă
De acum, depinde de fiecare dintre noi - 3 ore în urmă
Atleții Fabricii de Campioni Baia Mare, pe podium la Cupa LPS-UBB de la Cluj - 3 ore în urmă
A fost hramul Paraclisului „Sfântul Nicolae” al Mănăstirii Rohia - 4 ore în urmă
Părintele Arhimandrit Gavriil Burzo a primit Titlul de Cetățean de Onoare al comunei Suciu de Sus - 5 ore în urmă
SURPRIZĂ. O firmă băimăreană a câștigat o licitație pentru centura Capitalei
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că asocierea Sinohydro – Nord Vest Infrastructură şi Servicii a câştigat contractul pentru modernizarea sectorului DN2 – A2 al centurii Capitalei. Valoarea estimată a contractului este de 50 milioane euro (233 milioane lei), fără TVA, și se referă la modernizarea a 11,5 km de drum de centură. Durata contractului este de 123 luni, din care 15 luni perioada de execuţie şi 108 luni perioada de notificare a defecţiunilor – garanţie conform duratei ofertate.
Contractul va fi semnat după terminarea perioadei de depunere a contestaţiilor sau – dacă va fi cazul – după soluţionarea contestaţiilor. Ar fi primul drum pe care îl realizează în România chinezii de la Sinohydro. Cam la fel ar fi și pentru firma băimăreană SC Nord Vest Infrastructură şi Servicii SRL, o apariție recentă în lumea drumarilor. Inițial, firma se ocupa de media, dar după ce acțiunile acționarilor inițiali au fost cesionate tânărului întreprinzător Ionuț Baltă, firma și-a schimbat atât numele, cât și obiectivul de activitate, care a devenit “lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor”(amănunte AICI).
Debutul contractual al firmei a avut loc la final de 2016, când a apărut pe post de salvatoare a deszăpezirii în Baia Mare; desigur prin încredințare directă (amănunte AICI).
SC Nord Vest Infrastructură şi Servicii SRL Baia Mare nu a apărut din neant, ci din familie, tatăl lui Ionuț fiind Ioan Baltă, proprietarul XS Sud Compani (și aceasta fiind o firmă de drumuri cu tangențe media). Firmă de la care Nord Vest Infrastructură şi Servicii a preluat utilaje, dotări, specialiști, experiență, sistem relațional și strategie. La început cele două firme păreau legate ombilical, dar desprinderea de ”firma-tată” a unei firme curate nu e exclusă. Oricum, strategia de bază în licitații a fost asocierea cu nume grele sau măcar agreate. Astfel deszăpezirea Băii Mari pentru această iarnă a foșt câștigată în asociere cu Construrom SA. Contractul în valoare de 6.316.352 lei, fără TVA se încheie la 1 martie, dar există posibilitatea prelungirii, dacă zăpada o impune, însă pe alți bani (amănunte AICI). O altă asociere câștigătoare este cea cu ARL Cluj, asociere care și-a adjudecat licitația pentru întreținerea străzilor din Baia Mare, dar rezultatul a fost contestat de către Diferit SRL Cluj (firma care a executat drumul Baia Sprie- Bârsana). Asupra speței – pentru care municipiul Baia Mare a angajat un avocat extern – Curtea de Apel a amânat pronunțarea pentru 1 martie.
Însă asocierea cu colosul chinez Sinohydro și câștigarea unui tronson din centura capitalei reprezintă, fără îndoială, o performanță pentru tânăra firmă băimăreană (A. G.).















