Share
Sondaj: 44,7% dintre tinerii români sunt interesați să înființeze o afacere la munte

Sondaj: 44,7% dintre tinerii români sunt interesați să înființeze o afacere la munte

Zilele acestea, Euromontana – Asociația Europeană a Zonelor Montane – a comunicat rezultatele sondajului de opinie desfășurat în rândul tinerilor care locuiesc în zona de munte din Europa, inclusiv România pe parcursul anului 2021. În calitate de membru în cadrul Asociației Euromontana, Consiliul Județean Maramureș a susținut acest sondaj prin promovarea și diseminarea sa în plan local.

Rezultatele sondajului relevă date interesante, unele chiar surprinzătoare, privind așteptările și implicarea tinerilor din zona de munte, printre care:
– munții sunt atractivi, dar sunt necesare eforturi semnificative pentru furnizarea de servicii;
– zonele montane de mâine trebuie să fie dedicate și angajate spre sustenabilitate;
– există inegalități puternice între țări și regiuni;

În ceea ce privește România, din sondaj rezultă că se înregistrează o rată ridicată a tinerilor interesați să înființeze o afacere la munte (44,7%), iar Spania prezintă o atracție deosebită pentru așa-numitele locuri de muncă tradiționale montane (37%), precum fermieri, păstori, instructori de schi.

În general, repondenții din România sunt mai în vârstă decât media europeană, deoarece 58% au între 26 și 29 de ani (față de 46% la nivel european). Ca și în cazul Spaniei, acest lucru poate explica de ce avem aici o proporție mai mare de tineri lucrători (67%) și mai puțini tineri studenți (25%), în comparație cu media europeană (respectiv 37% și 56%).
Raportul Euromontana analizează rezultatele sondajului la scară europeană.

Tendințele menționate mai sus reprezintă firul comun al raportului și sunt confirmate în toate țările chestionate. Cu toate acestea, în funcție de faptul că locuiesc în Alpi, Carpați, Pirinei sau chiar în două văi din apropiere, tinerii prezintă provocări sau oportunități diferite. Analizând datele în funcție de țară, apar tendințe specifice ce pot oferi temei de analiză cu privire la nevoile tinerilor din zonele montane.

Principalul mesaj de reținut din acest raport este că zonele montane sunt atractive pentru tineri. La nivel european, majoritatea tinerilor (66%) doresc să trăiască și să lucreze într-o zonă montană în viitor. Munții europeni au puncte forte recunoscute de tineri, în primul rând calitatea vieții în munți și apropierea de natură. Acestea sunt cele două motive principale pentru care tinerii trăiesc la munte, iar acest lucru nu s-a schimbat de la studiul anterior realizat de Euromontana în 2012. Cu toate acestea, zonele montane suferă de un acces dificil la educație, lipsa locurilor de muncă și transportul public deficitar. Aceste bariere sunt clar identificate ca probleme majore pentru tineri și nu s-au schimbat în 10 ani.
Euromontana a elaborat, la sfârșitul raportului, 6 fișe de țară, disponibile, pentru Franța, Italia, Norvegia, Polonia, România și Spania.

Sondajul a fost adresat tinerilor din zona de munte, cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani, cu scopul de realiza un studiu complex la nivel european și pentru evalua mai bine dorințele și provocările tinerilor, populației, care trăiește în zonele montane. Acesta a fost compus din maximum 25 de întrebări, cu 4 întrebări deschise și 21 de întrebări de bifat.


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.


Lasă un comentariu