Share
Cum putem scăpa de pasajele morții peste calea ferată, precum cel din Fersig

Cum putem scăpa de pasajele morții peste calea ferată, precum cel din Fersig

În dimineața de 12 iulie, Dănuț Ionuț (20 de ani) își pierdea viața la trecerea de nivel cu calea ferată de la Fersig, trecere semnalată doar prin crucea Sfântului Andrei. În condiții de ceață densă –  așa cum era în dimineața accidentului –  și în absența semnalelor acustice și luminoase, traversarea e foarte riscantă. Mai ales că nici în condiții de vreme bună relieful nu asigură o vizibilitate prea bună.

Situația de la Fersig nu e singulară

”Nu este vizibilitate aproape la nicio trecere de cale ferată, dar nu le pasă celor care răspund de lucrul acesta și zilnic se întâmplă tragedii din cauza lor”  – spune  Virginia Caprian,  

”În Remeti pe Someș e la fel la trecerea la nivel cu calea ferată. Dimineața, în condiții de ceață nu se vede absolut nimic.  M-am oprit într-o dimineață  pe la 04.30 și,  pur și simplu, nu se vedea nimic la 2 m în față, din cauza ceții. Era și întuneric și ceață. Am trecut, am riscat, deși nu am văzut absolut nimic. E adevărat că este cale de acces în sat pe sub pasarelă, dar numai mașinile mici încap pe acolo, E foarte riscant și acolo. Păcat ca nu se face nimic în acest sens, Și mai sunt o grămadă de alte exemple” – povestește Paula Adrian Nastasie.

Statul are obligația să ia măsuri pentru protejarea vieții cetățenilor săi

Această nefericită întâmplare l-a deterrminat pe deputatul de Maramureș, Vlad Emanuel Duruș, să facă o interpelare în Parlament, după ce a constatat că, zilnic, la trecerea la nivel cu calea ferată de la Fersig se înregistrează câteva sute de traversări cu mașina, iar pe calea ferată circulă minimum 28 de trenuri.

„Existența unor semnale luminoase și acustice ar fi putut evita tragedia în cazul de la Fersig și-n multe alte zeci de cazuri. Statul are obligația să ia măsuri pentru protejarea vieții cetățenilor săi. Măsurile suplimentare de atenționare la aceste treceri la nivel cu calea ferată le consider obligatorii. Scoate statul din culpă în cazul unor accidente. Costul implementării unui sistem de semnalizare la nivel național nu poate echivala cu viața unui om și nici nu poate justifica lipsa de măsuri” – spune Duruș în preambulul interpelării care cuprinde următoarele trei întrebări adresate ministrului Transporturilor:

  • Care este costul mediu de achiziție și montare a unui sistem cu semnalizare luminoasă și acustică sau barieră și – dacă există o evidență –  în câte puncte ar trebui montate astfel de sisteme la nivel național?
  • Care sunt criteriile în baza cărora se stabilesc trecerile la nivel de cale ferată la care se montează un astfel de sistem?
  • Din punctul dumneavoastră de vedere, analizând valorile de trafic auto, frecvența trenurilor și relieful, se impune un sistem de semnalizare luminos și acustic la trecerea de cale ferată la Fersig? Dacă da, când va fi montat un astfel de sistem?”

 

Lasă un comentariu