„Pomul Raiului”, la Filiala Traian a Bibliotecii Județene - 4 ore în urmă
Moștenirea lui Ilie Lazăr a fost cinstită la Giulești cu personalități marcante ale culturii și istoriei - 6 ore în urmă
Restricții de circulație în Baia Mare pentru desfășurarea paradei colindătorilor din cadrul evenimentului „Crăciun în Maramureș” - 7 ore în urmă
CSM Sighet vine cu trei puncte de la Bihorul Beiuș - 8 ore în urmă
16 decembrie 1989 – Începutul Revoluției Române - 8 ore în urmă
Workshop-ul „Comunicarea- de la transmitere la relație. O aplicare în leadership” a avut loc la Facultatea de Litere a Centrului Universitar Nord Baia Mare - 9 ore în urmă
CS Minaur și-a aflat adversara din sferturile Cupei României - 10 ore în urmă
Sunteți invitați la lansarea volumului „Troițele din județul Maramureș- Un tezaur de artă populară uitat” - 10 ore în urmă
Noi cete de colindători au poposit la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 10 ore în urmă
Cercetări într-un dosar de zoofilie în Maramureș - 10 ore în urmă
Acte de stare civilă, obținute online. Sistemul informatic va funcționa din septembrie 2024
Începând din 24 septembrie 2024 va funcționa la nivel național sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor civile.
Astfel, din toamnă, vom putea transmite online cererile şi documentele necesare înregistrării actelor de stare civilă.
Pe de altă parte, din 24 septembrie, eliberarea documentelor de stare civilă se va face doar după solicitarea prin intermediul sistemului informatic integrat al MAI, după cum arată reiese un proiect de HG.
Normele metodologice de aplicare intră în vigoare la 31 martie, iar din aprilie și până în septembrie, MAI va stabili în ce localităţi se vor derula programe-pilot în care va fi testată funcţionarea sistemului informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă.
Sistemul informatic integrat va fi pus în funcţiune gradual la nivelul ţării până la 24 septembrie 2024, când va aplica în toată ţara, se arată în proiectul de HG.
Ce documente vor putea fi solicitate numai online:
- certificatele de stare civilă (de naştere, căsătorie, deces)
- certificatele de divorţ,
- certificatul privind componența familiei
- adeverința de înhumare/incinerare, reiese din HG consultată de Economica.net.
Principalele beneficii ale proiectului sunt reducerea numărului de documente prezentate în format de hârtie, precum şi a timpului de soluţionare a cererilor prin preluarea informaţiilor în format electronic din sistem, eliminarea necesităţii prezenţei cetăţenilor la structurile de stare civilă pentru a solicita înscrierea modificărilor în statutul civil sau optimizarea soluţionării cererilor de atribuire a CNP-urilor.
















