Dansul se celebrează mondial, la data de 29 aprilie - 29 minute în urmă
Noi modificări fiscale pentru țigările electronice - 1 oră în urmă
Baia Mare găzduiește Olimpiada Națională de Științe Socio-Umane, la care participă 375 de elevi - 1 oră în urmă
Pedagogia Waldorf, într-un centru al DGASPC Maramureș - 1 oră în urmă
Patricia Petran de la Colegiul de Arte din Baia Mare, Premiul I la Olimpiada Națională de Interpretare Instrumentală pentru clasele V-VIII - 1 oră în urmă
Pensiunile din Maramureș, în topul preferințelor românilor - 2 ore în urmă
Praznicul Floriilor la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 3 ore în urmă
Tradiții și obiceiuri în Lunea Mare - 4 ore în urmă
Colegiul Tehnic ”Anghel Saligny” din Baia Mare, în reabilitare - 4 ore în urmă
Lavinia Goste și Marius Zorilă organizează în Baia Mare evenimentul „Autentic Românesc”, pentru a încununa cei 30 de ani de activitate artistică - 18 ore în urmă
România pitorească, varianta feroviară: Calea ferată maramureșeană dă naștere la bizarerii în nordul județului! CFR și dovada extremă de abilitate!
România pitorească, varianta feroviară: Calea ferată maramureșeană dă naștere la bizarerii în nordul județului! CFR și dovada extremă de abilitate!
Situație cel puțin ciudată în nordul Maramureșului, miercuri, 22 februarie 2023. Ucrainenii au trimis, ca test, un tren, pe relația redeschisă între cele două țări, iar de aici s-au iscat situații, să le spunem, neobișnuite.
Moment istoric azi, 22 februarie 2023: pe calea ferată Câmpulung la Tisa (frontiera cu Ucraina) – Sighet a trecut un tren ucrainean după mai bine de 15 ani de când acest tronson de cale ferată (CFR 411 sau 429) a fost abandonat. Au fost mici surprize, dar trenul a ajuns cu bine în gara Sighet și a plecat mai departe spre Valea Vișeului.
„România anului 2023: trenul din Ucraina nu a încăput pe sub firele trase aiurea în ultimii 15 ani. Nebunia asta e pe toate străzile. Încercați să numărați câte cabluri și fire sunt pe tot locul. Probabil jumătate sunt nefolosite, dar pe cine interesează. Nu mai zic că după nici un km s-a oprit trenul pentru că abia a încăput pe lângă niște mașini parcate aiurea…”, arată profesorul Sorin Hotea, din Sighetu Marmației.
În 9 noiembrie 2022, SRCF Cluj arăta că va continua programul de reparații la infrastructura feroviară, lucrări care au drept scop fluidizarea traficului feroviar transfrontalier pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Bocicoi – Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ), în prezent fiind în derulare reparațiile pe linia cu ecartament larg, de la punctul de frontieră Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Valea Vișeului, lucrări estimate a se finaliza până la finalul anului.
Anul, 2022. Doar că, iată, noroc cu inventivitatea debordantă a lucrătorilor CFR, altfel trenul nu zădărnicea printre cablurile care atârnau!… Probabil și vremea a fost mai capricioasă!…
Ca actualizare, persoane implicate în aceste activități CFR arată pentru DirectMM.ro că ar fi vorba doar de un singur vagon venit din Ucraina, pentru a măsura ecartamentul din România, întrucât diferă dimensiunea celui din țara noastră cu cel din țara vecină și că în vagon nu se aflau persoane. Mai mult, vagonul ucrainean este mult mai înalt, ca atare s-a făcut loc prin metoda din imagini, pentru ca vagonul să poată să își ducă la capăt inspecția. Factorii implicați dau asigurări că vagoanele care vor veni cu persoane nu vor fi atât de înalte. Chiar și așa, oficialii CFR au de lucru mult pentru a degaja păienjenișul de cabluri, de fire, care atârnă pe acel tronson de cale ferată, pentru a preîntâmpina orice posibil incident nedorit. Așadar încă se lucrează!… La ora 14.07, situația era, pe acel tronson, remediată deja!
C.Ț.
Foto / Video – Sorin Hotea