Ziua Națională a României și 145 de ani de relații diplomatice între România și Franța- dublă sărbătoare celebrată la Marsilia - 32 minute în urmă
Zeci de kilograme de articole pirotehnice confiscate de polițiști în Baia Mare - 2 ore în urmă
Copiii Ansamblului „Florile Chioarului” din Săcălășeni, vizitați de Moș Nicolae - 2 ore în urmă
„Întâlnire între prietenii naturii”: Educație ecologică prin joc și culoare la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza“ din Baia Mare - 2 ore în urmă
Daruri de la Moș Nicolae pentru copiii din Tăuții Măgherăuș - 2 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Când vina organizează emoția - 3 ore în urmă
Start oficial pentru PROALL, un proiect transfrontalier România–Ucraina pentru intervenții la incendii - 3 ore în urmă
Este posibil astăzi Umanismul? (foileton 2) - 5 ore în urmă
Campania Națională de Colectă de Crăciun: Băimărenii sunt invitați să doneze alimente pentru cei aflați în nevoie - 5 ore în urmă
20 de ani de American Spaces la American Corner Baia Mare - 5 ore în urmă
Poveste unică în Maramureș: Două primării își dau mâna, pentru a reface un pod afectat de inundațiile din 1970. Care sunt planurile autorităților locale (FOTO)
O situație total extraordinară a generat o legătură fantastică între două unități administrativ-teritoriale din județul Maramureș. Un pod surpat ne oferă un exemplu pozitiv de unitate în comunitate.
Totul începe de la cazul „podului frânt”, cel care a supraviețuit celor mai mari inundații din istoria recentă a Maramureșului, cele din 1970. El putea fi în totalitate distrus, dar asta nu s-a întâmplat. S-a distrus doar partea de cale ferată.
DirectMM.ro a încercat să vadă ce se va întâmpla cu podul după ce Institutul de Stat în Construcții a decis, abia acum în 2021, că podul nu este de circulat. „Ni s-a zis că nu este în regulă, așa că îl vom închide. Vom face împreună cu Leordina un alt proiect, mai viabil”, a explicat pentru DirectMM.ro Ioan Turcsin, primarul comunei Repedea.
În Leordina, situația este și mai amplu dezbătută. „Acest pod, legal vorbind, este al nimănui. El este împărțit administrativ între UAT-urile Leordina și Ruscova. A venit Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) și a dispus închiderea lui. Este, într-adevăr, un pod frânt. A fost folosit ca și cale ferată până la marile inundații din 1970 pentru transportul de lemn, după care situația s-a schimbat. Forma lui a fost generată de acele inundații. De atunci, s-a circulat așa. Acum, ISC ne-a spus clar că nu prezintă siguranță. Așadar cine circulă pe pod își asumă acest lucru. Sperăm că CNI va realiza alocarea bugetară pentru obiectivul de investiții anul acesta”, a arătat pentru DirectMM.ro Ioan Nistor, primarul comunei Leordina.
Cele două unități administrativ-teritoriale au depus deja un proiect la Compania Națională de Investiții pentru ori reabilitarea podului, ori construirea altuia nou. Conlucrarea celor două UAT-uri maramureșene dă speranța că și alți colegi vor face la fel pentru binele comunitar. Este lăudabil că unele entități pun binele comun în față. Felicitări autorităților din cele două comune maramureșene!
C.Ț.


















