Expoziția „7 arte în 7 sate – moșteniri culturale în comuna Șișești” - 5 ore în urmă
La taifas cu eleva Mihaela Hotea, despre pasiunea ei profundă pentru muzica de operă - 6 ore în urmă
Editorialul de sâmbătă: Artiștii Centrului «Artistic Baia Mare» – Traian Bilțiu Dăncuș (II) - 6 ore în urmă
Trenurile Soarelui, din iunie, din Baia Mare - 6 ore în urmă
Lucrări de asfaltare pe DN18B în Rohia - 7 ore în urmă
„Osima” – proză de Marian Ilea, partea a IX-a - 7 ore în urmă
Sunteți invitați la lansarea albumului de fotografie și a scurt metrajului „Bucătăria Hoinară se gătește de plecare”, autor fiind fotograful bucureștean Răzvan Voiculescu - 8 ore în urmă
Elevi maramureșeni la Concursul Național de Educație pentru Sănătate din Mureș - 11 ore în urmă
Care este programul liturgic al ierarhilor în acest final de săptămână - 11 ore în urmă
Asociația „Energia Mișcării” pregătește o nouă aventură pentru copii și adulți - în urmă
Ministrul Transporturilor anunță o nouă licitație pentru alte 20 trenuri electrice. Traseele pe care vor circula
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat, miercuri seară, că începe o nouă licitaţie pentru încă 20 trenuri electrice de lung parcurs. Achiziţia celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 milioane euro, la care se vor adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro, a transmis ministrul.
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis astăzi, spre publicare în SICAP, anunţul de participare pentru acest contract finanţat prin PNRR. Cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul modern, sigur şi rapid al pasagerilor între marile oraşe ale României”, a transmis, miercuri seara, Sorin Grindeanu.
Ministrul a precizat că rutele vizate sunt:
1. Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov
2. Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
3. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi
4. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
5. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi
6. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava
7. Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia
8. Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia
9. Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia
10. Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi
Potrivit ministrului, serviciile vor fi oferite iniţial pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulaţie a trenurilor, dar se vor extinde pe măsură ce vor fi electrificate şi alte rute (Cluj Napoca – Oradea, Bucureşti – Giurgiu, Constanţa – Mangalia).
Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h şi vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua) şi minim 160 locuri în picioare.
„Achiziţia celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 milioane euro la care se vor adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro”, a mai transmis ministrul, potrivit digi24.ro.