„Pentru Tine, Doamne!”: În Duminica Floriilor, un frumos concert de pricesne va avea loc în Lăpuș - 22 minute în urmă
Solomon Marcus Rad de la Liceul Teoretic ,,Bogdan-Vodă” Vișeu de Sus s-a calificat la faza națională a Olimpiadei de Matematică - 35 minute în urmă
Centrul Althera din Maramureș, unic în România; Oferă terapie integrată pentru copii cu nevoi speciale - 51 minute în urmă
Maricel. Pur și simplu - 1 oră în urmă
Programul liturgic al ierarhilor în a treia săptămână din Postul Mare – a Sfintei Cruci - 1 oră în urmă
Propunere legislativă: Limitarea cheltuielilor lunare la jocurile de noroc pentru prevenirea dependenței - 2 ore în urmă
Cel mai amplu program social pentru comunitățile rurale: 2.000 de localități vor beneficia de servicii integrate - 4 ore în urmă
La Muzeul Maramureșean din Sighetu Marmației s-a dat start lucrărilor pentru noul sezon turistic - 5 ore în urmă
Borșa își răsplătește campionii: 11 tineri schiori, în cantonament la Poiana Brașov - 6 ore în urmă
Rasoforie la Mănăstirea Dealul Mare - 6 ore în urmă
Majorare de 5-8% a tarifelor abonamentelor Orange
Recent, clienții Orange România au fost informați prin SMS despre o majorare de 5% a tarifelor abonamentelor, începând cu 1 decembrie 2024, compania invocând necesitatea de a susține investițiile continue în rețea și serviciile de comunicații, în contextul economic actual.
Această ajustare va afecta toate serviciile contractate, inclusiv voce și date mobile, internet fix, M2M, TV și IT&C, și va fi reflectată în prima factură emisă după data menționată. Clienții care nu sunt de acord cu aceste modificări au dreptul de a rezilia contractul fără penalități, cu excepția celor aferente echipamentelor terminale, în termen de 30 de zile de la primirea notificării.
În plus, Orange și-a rezervat dreptul de a ajusta anual prețurile conform indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) publicat de Eurostat, dar nu cu mai mult de 8%, începând din 2025. Aceste actualizări vor fi comunicate clienților prin factură, SMS, e-mail sau scrisoare, conform noilor prevederi contractuale.
Această practică de ajustare a tarifelor în funcție de inflație nu este singulară în industria telecomunicațiilor. În alte țări, autoritățile de reglementare au intervenit pentru a proteja consumatorii de creșteri neașteptate ale prețurilor. De exemplu, în Regatul Unit, Ofcom a impus recent reguli care obligă furnizorii de telecomunicații să informeze clar clienții despre orice creșteri de prețuri încă de la semnarea contractului, eliminând legarea acestora de ratele viitoare ale inflației.
Clienții sunt sfătuiți să își verifice facturile și să analizeze clauzele contractuale pentru a înțelege impactul acestor modificări asupra abonamentelor lor. În cazul în care nu sunt de acord cu noile condiții, aceștia au opțiunea de a rezilia contractul sau de a negocia termeni mai favorabili.
Întrebarea mea este: ,,Dacă un contract ar trebui să garanteze un preț fix, atunci ce sens mai are semnătura, dacă poate fi ignorată printr-un simplu SMS?,,
Vasile Petrovan