Maria-Adriana Demian a cucerit Trofeul Festivalului Național de Colinde Tradiționale și Cântece de Crăciun „Poveste de iarnă” - 8 ore în urmă
Cu colindul la Jandarmerie - 9 ore în urmă
Ultimul meci din acest an pentru CSM Sighet - 11 ore în urmă
Ministrul Sănătății, în vizită la spitalele din Baia Mare - 11 ore în urmă
Masa rotundă „Educație și Voluntariat” a reunit liceeni și tineri voluntari la Biblioteca Județeană - 12 ore în urmă
Galeria Premiilor „Alianța 2025” – Distincții pentru oficiali români - 12 ore în urmă
Atelier de creație pentru senioarele de la Centrul „Rivulus Pueris” din Baia Mare - 12 ore în urmă
„Crăciun în Satu’ de pe Deal” – tradiție și colind la Muzeul Satului din Baia Mare - 12 ore în urmă
15 decembrie 1989 – O prefață a Revoluției Române, sau chiar prima ei pagină? - 13 ore în urmă
Tradiție și continuitate: La Sighetu Marmației va avea loc cea de-a 57-a ediție a Festivalului de Datini și Obiceiuri de Iarnă „Marmația” - 13 ore în urmă
Majorare de 5-8% a tarifelor abonamentelor Orange
Recent, clienții Orange România au fost informați prin SMS despre o majorare de 5% a tarifelor abonamentelor, începând cu 1 decembrie 2024, compania invocând necesitatea de a susține investițiile continue în rețea și serviciile de comunicații, în contextul economic actual.
Această ajustare va afecta toate serviciile contractate, inclusiv voce și date mobile, internet fix, M2M, TV și IT&C, și va fi reflectată în prima factură emisă după data menționată. Clienții care nu sunt de acord cu aceste modificări au dreptul de a rezilia contractul fără penalități, cu excepția celor aferente echipamentelor terminale, în termen de 30 de zile de la primirea notificării.
În plus, Orange și-a rezervat dreptul de a ajusta anual prețurile conform indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) publicat de Eurostat, dar nu cu mai mult de 8%, începând din 2025. Aceste actualizări vor fi comunicate clienților prin factură, SMS, e-mail sau scrisoare, conform noilor prevederi contractuale.
Această practică de ajustare a tarifelor în funcție de inflație nu este singulară în industria telecomunicațiilor. În alte țări, autoritățile de reglementare au intervenit pentru a proteja consumatorii de creșteri neașteptate ale prețurilor. De exemplu, în Regatul Unit, Ofcom a impus recent reguli care obligă furnizorii de telecomunicații să informeze clar clienții despre orice creșteri de prețuri încă de la semnarea contractului, eliminând legarea acestora de ratele viitoare ale inflației.
Clienții sunt sfătuiți să își verifice facturile și să analizeze clauzele contractuale pentru a înțelege impactul acestor modificări asupra abonamentelor lor. În cazul în care nu sunt de acord cu noile condiții, aceștia au opțiunea de a rezilia contractul sau de a negocia termeni mai favorabili.
Întrebarea mea este: ,,Dacă un contract ar trebui să garanteze un preț fix, atunci ce sens mai are semnătura, dacă poate fi ignorată printr-un simplu SMS?,,
Vasile Petrovan
















