Moș Crăciun, pompierii și dilema de la ISU - 18 minute în urmă
România achită o datorie veche de peste 30 de ani către Statele Unite - 46 minute în urmă
Daruri de la jandarmi pentru copiii unei case de tip familial din Baia Mare - 1 oră în urmă
Jandarmii în vizită la Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” din Baia Mare - 2 ore în urmă
Revoluția Română 18 decembrie 1989 – Timișoara sub asediu - 3 ore în urmă
CS Minaur joacă în deplasare ultimul meci din acest an - 3 ore în urmă
Dansatorii maramureșeni Luca Mădăras Aluaș – Hannah Gomboș, pe prima treaptă a podiumului la Campionatul Național de Clase al României şi la Cupa Mystic - 4 ore în urmă
„Colindăm în Țara Codrului”: Spectacol de colinde la Asuaju de Sus - 4 ore în urmă
Numeroase grupuri de colindători au adus vestea Nașterii Domnului și astăzi la Catedrala Episcopală Baia Mare - 6 ore în urmă
A fost inaugurat pasajul de la Italsofa - 6 ore în urmă
Majorare de 5-8% a tarifelor abonamentelor Orange
Recent, clienții Orange România au fost informați prin SMS despre o majorare de 5% a tarifelor abonamentelor, începând cu 1 decembrie 2024, compania invocând necesitatea de a susține investițiile continue în rețea și serviciile de comunicații, în contextul economic actual.
Această ajustare va afecta toate serviciile contractate, inclusiv voce și date mobile, internet fix, M2M, TV și IT&C, și va fi reflectată în prima factură emisă după data menționată. Clienții care nu sunt de acord cu aceste modificări au dreptul de a rezilia contractul fără penalități, cu excepția celor aferente echipamentelor terminale, în termen de 30 de zile de la primirea notificării.
În plus, Orange și-a rezervat dreptul de a ajusta anual prețurile conform indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) publicat de Eurostat, dar nu cu mai mult de 8%, începând din 2025. Aceste actualizări vor fi comunicate clienților prin factură, SMS, e-mail sau scrisoare, conform noilor prevederi contractuale.
Această practică de ajustare a tarifelor în funcție de inflație nu este singulară în industria telecomunicațiilor. În alte țări, autoritățile de reglementare au intervenit pentru a proteja consumatorii de creșteri neașteptate ale prețurilor. De exemplu, în Regatul Unit, Ofcom a impus recent reguli care obligă furnizorii de telecomunicații să informeze clar clienții despre orice creșteri de prețuri încă de la semnarea contractului, eliminând legarea acestora de ratele viitoare ale inflației.
Clienții sunt sfătuiți să își verifice facturile și să analizeze clauzele contractuale pentru a înțelege impactul acestor modificări asupra abonamentelor lor. În cazul în care nu sunt de acord cu noile condiții, aceștia au opțiunea de a rezilia contractul sau de a negocia termeni mai favorabili.
Întrebarea mea este: ,,Dacă un contract ar trebui să garanteze un preț fix, atunci ce sens mai are semnătura, dacă poate fi ignorată printr-un simplu SMS?,,
Vasile Petrovan
















