Defileul Lăpușului – Energia și Daco Spartanii: Aventură inedită, provocatoare și educativă atât pentru copii, cât și pentru adulți - 9 ore în urmă
Mierea, gemurile și laptele, în atenția autorităților. Ce modificări vor apărea la comercializare - 10 ore în urmă
Hartă tipărită pentru circuitul cultural cu cele 40 de picturi ale artiștilor din Școala Băimăreană de Pictură, care au fost amplasate în municipiu - 10 ore în urmă
Pașapoartele simple temporare vor dispărea, potrivit unui proiect de lege - 11 ore în urmă
Azi începe Săptămâna Luminată - 11 ore în urmă
Sunteți invitați la hramul Mănăstirii Habra din Groși - 11 ore în urmă
Biserica, monument istoric din Berchez - 11 ore în urmă
Artista Cristiana Adina Uglea, noua speranță a folclorului din comuna Rozavlea - 12 ore în urmă
Nu s-au abținut de sărbători. Doi tineri, surprinși conducând, deși aveau permisul suspendat - 13 ore în urmă
Lucian Blaga își încheia socotelile cu viața, într-o zi de 6 mai - 13 ore în urmă
Lucrări feroviare între Apahida și Baia Mare
Lucrări feroviare între Apahida și Baia Mare
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că din 3 iulie, respectiv, 4 iulie 2023, se deschid încă 5 șantiere pentru lucrări tip QUICK WINS, care au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză pe 17,55 km de cale ferată între Unirea și Războieni (firul I) și pe linia 2 din stația Pielești, primii 59 de km CF fiind deja în execuție pe secțiile de cale ferată SIMERIA – PETROȘANI, PITEȘTI – CRAIOVA, MĂRĂȘEȘTI – TECUCI NORD, APAHIDA – BAIA MARE, RĂZBOIENI – EPISCOPIA BIHOR și TEIUȘ – AIUD.
Lucrările la suprastructura feroviară pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe linia 2 din stația Pielești (1 lot) se vor executa în perioada 03 iulie -14 iulie 2023 și vor consta în înlocuirea șinei, a traverselor, materialului mărunt de cale și montarea a două noi schimbătoare de cale în zona km 235+550-235+700. Din punct de vedere al implicațiilor în circulația trenurilor, SRCF Craiova va asigura, în perioada derulării lucrărilor, transbordare auto pe distanța Craiova – Robănești și retur. Pe linia de cale ferată Unirea – Războieni, lucrările la suprastructura feroviară pentru ridicarea restricțiilor de viteză, pe patru loturi, se vor executa pe firul I, de la km 424+500 – 427+000 la km 432+200 – 433+200, în perioada 04 iulie – 20 decembrie 2023 și vor consta în înlocuirea suprastructurii feroviare pe întreaga distanță – șină, traverse, material mărunt de cale – montare de dale elastice la 8 treceri la nivel cu calea ferată și a 11 aparate noi de cale. Trenurile de călători care tranzitează zona celor 4 șantiere vor fi circula doar pe firul II, cu implicații minime în graficul de circulație, fiind necesare măsuri de staționare la cruce, între 5 – 10 minute, a următoarelor trenuri: IR 1836 va staționa în Războieni 6 minute, la cruce cu trenul 10503, R 3087 va staționa în Unirea 5 minute, la cruce cu trenul IR 1734, R 3083 va staționa în Unirea 10 minute, la cruce cu trenul R 2441, IR 1932 va staționa în Războieni 3 minute, la cruce cu trenul IR 1765.
Menționăm faptul că, deja pe primele șantiere pentru lucrări de tip QUICK WINS, deschise în perioada aprilie – iunie 2023, pe secțiile de cale ferată SIMERIA – PETROȘANI, PITEȘTI – CRAIOVA, MĂRĂȘEȘTI – TECUCI NORD, APAHIDA – BAIA MARE, RĂZBOIENI – EPISCOPIA BIHOR și TEIUȘ – AIUD, se înregistrează progrese în execuție între 4% și 100%. Lucrările de suprastructură feroviară pe cele 6 secții CF au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză pe cca 60 km de cale ferată, montarea a 69 de aparate noi de cale, 3 bretele (realizează legătura între 2 linii paralele), 3 schimbătoare de cale cu dublă joncțiune (TDJ) și dale elastice la 27 treceri la nivel cu calea ferată, zone pe care viteza maximă de circulație va crește, funcție de configurația tehnică a traseului și parametrii tehnici ai liniei, până la 120 km/h. Reamintim faptul că, în perioada noiembrie 2022 – mai 2023, CFR SA a semnat toate cele 123 contracte pentru lucrări de tip QUICK WINS din PNRR, în valoare totală de 1,9 MILIARDE lei, fără TVA, pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe 410,635 km CF de pe rețeaua feroviară publică. Lucrările de tip QUICK WINS au o durată contractuală cuprinsă între 18 și 24 de luni și se execută punctual pe anumite intervale de cale ferată, cea mai mare perioadă din cadrul contractelor fiind acordată pentru achiziția de către constructori a tuturor componentelor suprastructurii căii – șină, traverse, aparate de cale, bretele, TDJ-uri, piatră spartă etc.
Lucrările feroviare
SRCF TIMIȘOARA
Linia CF SIMERIA – PETROȘANI (stadiul de execuție între 5% – 35%)
• stația Livezeni km 82+100 – 84+710, limita cu SRCF Craiova (fir I) – 35%
• Lunca Jiului – Livezeni, km 79+878 – 82+100 (fir I) – 20 %
• Petroșani Triaj – Lunca Jiului, km 79+500 – 79+848 (fir I) – 5 %
SRCF CRAIOVA
Linia CF PITEȘTI – CRAIOVA (stadiul de execuție între 20% – 100%)
• Bradu de Sus – Costești, km 117+230 – 118+350 – 100 %
• Falfani – Stolnici, km 138+050 – 138+130 – 100 %
• Stolnici – Hărșești, km 146+100 – 146+642 – 100 %
• Pitești – Pârvu, km 111+950 – 113+150 – 20 %
SRCF GALAȚI
Linia CF MĂRĂȘEȘTI – TECUCI NORD (stadiul de execuție între 18% – 45%)
• Cosmești – Tecuci Sud, km 235+520 – 237+600 – 45 %
• Racordare Cosmești – Tecuci Nord, km 235+520 – 239+568 – 38 %
• Tecuci – Tecuci Nord, km 238+250 – 241+000 – 18 %
SRCF CLUJ
Linia CF APAHIDA – BAIA MARE (stadiul de execuție între 4% – 7%)
• Apahida – Bonțida, km 8+540- 9+760 (fir I) și km 8+497 – 9+800 (fir II) – 4%
• Bonțida – Gherla, km 21+900 – km 23+550 (fir I+II) – 7%
Linia RĂZBOIENI – EPISCOPIA BIHOR
• Războieni – Câmpia Turzii, km 442+000 – km 443+700 (fir I+II) – 6%
• Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 443+700 – km 446+400 (fir I+II) – 6%
• Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 446+400 – km 449+050 (fir I+II) – 7%
• Valea Florilor – Boju, km 465+700 – km 468+650 (fir II) – 5%
• Valea Florilor – Boju, km 468+650 – km 470+650 (fir II) – 4%
• Valea Florilor – Tunel, km 472+700 – km 475+300 (fir II) – 7%
• Boju – Tunel, km 475+300 – km 478+060 (fir II) – 4%
SRCF BRAȘOV
Linia CF TEIUȘ – AIUD (stadiul de execuție 10%)
• Teiuș – Aiud, km 399+900 – 400+650 (fir I+II)
• Teiuș – Aiud, km 400+650 – 403+700 (fir I) -10%
• Teiuș – Aiud, km 403+700 – 407+200 (fir I) – 10%
• Teiuș – Aiud, km 407+200 – 411+750 (fir I) – 10%
C.Ț.