Share
Propunere pentru noul an școlar: revenirea la trimestre în loc de semestre și vacanță de vară mai scurtă. Ce spune ministrul Educației

Propunere pentru noul an școlar: revenirea la trimestre în loc de semestre și vacanță de vară mai scurtă. Ce spune ministrul Educației

Elevii români ar putea învăța în trimestre, în loc de semestre, de la toamnă. Eventuala modificare a structurii anului şcolar e în discuție acum între Ministerul Educației, sindicate, asociațiile de părinți și ale elevilor. În plus, din toamnă, elevii ar putea reveni la şcoală la 1 septembrie, odată cu profesorii.

Un apel al Societăţii Academice din România prevede ca anul şcolar următor să fie modificat în felul următor: anul şcolar să înceapă la 1 septembrie, în loc de 13 septembrie, aşa cum este prevăzut acum prin Ordinul de ministru publicat în februarie, anul şcolar să fie din nou structurat pe trimestre, în loc de semestre, iar acestea să fie structurate în felul următor: septembrie-decembrie, decembrie-martie, martie-iunie.

În continuare elevii vor avea vacanţă de Paşte şi Crăciun, însă vacanţa de vară ar putea fi mai scurtă. Mai multe coaliţii din educaţie susţin că cele trei luni de vacanţă de vară afectează procesul de învăţare al celor mici, mai ales în cazul familiilor defavorizate. De aceea, prin începerea la 1 septembrie, ar fi salvate două săptămâni de învăţare.

Propunerea este însă contestată de mulţi părinţi, potrivit FNAP. Iniţial, Federaţia susţinuse propunerile de modificare a noului an şcolar, însă şi-a restras semnătura după ce mai mulţi părinţi au spus că sunt nemulţumiţi. Pe de-o parte, dacă anul şcolar s-ar prelungi cu două săptămâni, până în luna iulie, elevii ar avea de suferit din cauza infrastructurii precare din şcoli care, în multe cazuri, nu permite o aerisire corespunzătoare a claselor.

Pe de altă parte, dacă anul şcolar ar începe la 1 septembrie, multe familii nu ar putea să beneficieze de programul „Litoralul pentru toţi”.

Cât priveşte Consiliul Naţional al Elevilor, copiii cred că extinderea anului şcolar nu constituie o prioritate şi că accentul se pune pe calitatea actului educaţional. Mai simplu spus, cât de pregătiţi sunt profesorii să contribuie la formarea elevilor. O discuţie despre extinderea anului şcolar ar fi oportună abia după elaborarea noilor planuri-cadru.

Ministrul Educaţiei spune că, deocamdată, anul şcolar 2021-2022 va începe pentru elevi la 13 septembrie, așa cum e stipulat în ordinul de ministru publicat în Monitorul Oficial în urmă cu două luni. Poate suferi, însă, modificări dacă principalii parteneri de dialog realizează un nou consens asupra modificărilor. Adică Federaţia Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, Consiliul Național al Elevilor şi Federația Spiru Haret.

Ministerul Educaţiei oricum susţine extinderea anului scolar, cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaționale generate de predarea online. Sorin Cîmpeanu spune nu este exclusă nicio variantă solicitată de profesori, elevi și părinți – nici extinderea duratei cursurilor, nici revenirea la trimestre, nici orice altă variantă.

Ministerul Educației va propune și va avea anul acesta inițiativa lansării unei consultări pentru extinderea duratei cursurilor începând cu anul școlar 2022-2023. Ministrul Educaţiei consideră ca predictibilitatea rămâne un deziderat major, mai ales acum, când perioada de criză a impus decizii multiple de schimbare în timp scurt.

„Acest an școlar ar urma să înceapă pe 13 septembrie. Pledăm pentru extinderea duratei anului școlar, dar în acelați timp e nevoie și de predictibilitate. Ministerul Educației e dispus să ia în considerare reanalizarea structurii anului școlar, cu o singură condiție: această solicitare să fie făcută prin consens de către partenerii de dialog”, a spus ministrul.

„Toți elevii și părinții cunosc o structură. Dacă revenim, asta va crea un deficit de predictibilitate.

Ministerul Educației va propune din timp extinderea anului școlar din septembrie 2022. Ministerul Educației oricum susține extinderea perioadei de cursuri în învățământul preuniversitar, cu atât mai mult cu cât predarea online a generat pierderi, deci e nevoie de timp pentru recuperarea pierderilor”, a adăugat el.

Cîmpeanu spune că revenirea la 3 trimestre „poate fi o variantă de luat în calcul”.

„Sunt argumente pro și contra, e nevoie de consultare publică”, a adăugat el.


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.


Lasă un comentariu