„Pomul Raiului”, la Filiala Traian a Bibliotecii Județene - 4 ore în urmă
Moștenirea lui Ilie Lazăr a fost cinstită la Giulești cu personalități marcante ale culturii și istoriei - 6 ore în urmă
Restricții de circulație în Baia Mare pentru desfășurarea paradei colindătorilor din cadrul evenimentului „Crăciun în Maramureș” - 6 ore în urmă
CSM Sighet vine cu trei puncte de la Bihorul Beiuș - 7 ore în urmă
16 decembrie 1989 – Începutul Revoluției Române - 7 ore în urmă
Workshop-ul „Comunicarea- de la transmitere la relație. O aplicare în leadership” a avut loc la Facultatea de Litere a Centrului Universitar Nord Baia Mare - 8 ore în urmă
CS Minaur și-a aflat adversara din sferturile Cupei României - 9 ore în urmă
Sunteți invitați la lansarea volumului „Troițele din județul Maramureș- Un tezaur de artă populară uitat” - 9 ore în urmă
Noi cete de colindători au poposit la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 9 ore în urmă
Cercetări într-un dosar de zoofilie în Maramureș - 9 ore în urmă
Predare în regim simultan pentru anul școlar 2024-2025
Ministerul Educației, prin ordinul publicat în Monitorul Oficial în ianuarie 2024, stabilește modul prin care se va putea organiza învățământul simultan, prin comasare de clase.
Conform metodologiei, condiția care se impune este ca numărul total de elevi să fie cu mai mult de doi beneficiari sub efectul minim prevăzut pentru constituirea unei clase de sine stătătoare, potrivit edupedu.ro.
„Organizarea unei singure formațiuni de studiu pentru toate clasele de la învățământul primar, respectiv toate clasele de la învățământul gimnazial, cu excepția clasei a VIII a, se poate face numai in situația în care numarul de elevi este cu cel puțin 2 beneficiari sub efectul minim, prevăzut pentru constituirea unei clase.
Legea învățământului preuniversitar prevede că o clasă trebuie să cuprinda, în medie 16 elevi la învățământul primar, cel puțin 10 elevi și cel mult 22.
Pentru învățământul gimnazial, clasa cuprinde în medie, 18 elevi dar nu mai puțini de 10 și cel mult 26.
Dezavantaje ale învățământului simultan
. nu există lucrări metodice de specialitate
. profesorii nu sunt special pregătiți pentru învățământul simultan
. profesorii tineri nu au experiență
. profesorul poate preda sincronic, prezentând teme asemănătoare în mod unitar și adaptează cerințele de lucru particularităților disciplinei și de vârstă ale copilului.
La constituirea claselor în regim simultan se va avea în vedere, asigurarea finanțării de bază, luând în calcul coeficienți de corecție dependenți de
. numărul mic de elevi în unitatea administrativ-teritorială
. Izolarea lingvistică și geografică
. severitatea dezavantajelor
. predarea în limba minorităților naționale
. alți factori.
Desfășurarea procesului de învățământ de la clasele în regim simultan se va asigura de cadre didactice calificate.
Lacrimioara ZOTA
















