O nouă ediție de titluri de stat Tezaur, cu dobânzi de până la 7,60% - 1 oră în urmă
O nouă ploaie de goluri în Liga 5 - 2 ore în urmă
Comunicat de presă privind poziția CSM față de declarațiile vicepremierului Oana Ghorghiu - 2 ore în urmă
Transport de 4,5 tone de încălțăminte uzată care ar fi urmat să ajungă în Baia Mare, oprit de polițiștii de frontieră - 3 ore în urmă
O vioară care a tăcut două decenii și care a aparținut marelui violonist Augustin Cosma a prins din nou glas în mâinile tânărului interpret Răzvan Cizmar - 3 ore în urmă
Conferința Anuală cu Participare Internațională „Patrimoniul și Comunitatea” s-a încheiat cu succes - 4 ore în urmă
Luptătorii de la CS Dragonul Baia Mare au obținut rezultate excepționale la Cupa României la Taekwon-do I.T.F. - 4 ore în urmă
Dani Mocanu și fratele său Nando au fost prinși în Italia - 5 ore în urmă
Posibil atac al unui urs în Săcel - 5 ore în urmă
Scorul etapei în Liga 4, înregistrat în meciul dintre primele două clasate - 5 ore în urmă
Mihai Pop, inspector școlar general: „Nu știm să lucrăm cu copiii speciali”
Mihai Pop, șeful Inspectoratului Școlar Maramureș, a vorbit, la Conferința Națională a Liceelor Pedagogice din România, despre două probleme mari pe care le are sistemul de îvățământ românesc. Una dintre acestea se referă la faptul că profesorii din învățământul de masă nu știu să lucreze cu copiii speciali, iar alta la faptul că elevii romi vin în clasa pregătitoare fără să cunoască limba română. „Nu știm să lucrăm cu copiii speciali. Colegii mei din școala de masă spun: <nu știu ce să fac cu copilul. N-am învățat la școală să reacționez>”, a spus șeful ISJ Maramureș la conferința ce s-a desfășurat săptămâna trecută la Cluj-Napoca
„În învățământul pedagogic facem un singur curs, dar nu facem practică în școlile speciale, ca să putem să învățăm. Și aici poate că ar trebui lucrat și trebuie să găsim soluții în așa fel încât să învățăm și să vrem să lucrăm, pentru că un lucru este dovedit: dacă doamna vrea să ia copilul special în clasă, acel copil evoluează, se dezvoltă și este integrat. Dacă doamna nu vrea, oricare ar fi nivelul, acel copil este ținut în margine. Trebuie să învățăm să facem lucrurile acestea și să nu fie la latitudinea unuia sau altuia”, a spus el.
Orice problemă are o soluție
Inspectorul școlar general a mai menționat faptul că, de obicei, copiii romi vin în clasa pregătitoare fără să cunoască limba română. „Ei acasă vorbesc limba romani și doamna învățătoare, sau doamna educatoare, dacă are norocul ca acel copil să meargă la grădiniță, de multe ori nu știe acest lucru sau refuză să-l înțeleagă. Din start, copilul acela pleacă cu un handicap și, din nou, performanța lui nu va fi cea pe care ne-o dorim”, a mai spus șeful ISJ Maramureș, Mihai Pop.
El propune și o soluție la probemele pe care le-a identificat. „Aici avem o soluție, dar eu de trei ani vorbesc despre ea și nu reușesc. Ar trebui sa aducem în liceele pedagogice copii din comunitatea romă. Avem acele locuri speciale pentru ei, dar nu reușim. Eu la mine în județ încă n-am reușit să fac asta. Avem copii buni din comunități care se pierd în liceu, pentru că nu știm să-i valorizăm. Lucrul acesta poate că ar trebui să-l facem și liceele pedagogice să se îndrepte spre acele comunități, să-i selecteze pe acei copii, să vină în școala pedagogică, pentru că ei se vor întoarce în comunitate și vor putea să facă altfel decât facem noi în modul tradițional.”















