Sighetu Marmației, loc de baraj pentru promovare - 11 minute în urmă
Simbolistica ramurilor de salcie de la Florii - 15 minute în urmă
Zeci de cadre didactice au participat la atelierele organizate în cadrul proiectului interjudețean „Tezaurul strămoșilor noștri – oameni, locuri, tradiții și obiceiuri” - 1 oră în urmă
Andra Ghețe, elevă în clasa a IV-a, și-a lansat volumul de versuri „Greierele nepoliticos” - 2 ore în urmă
Baia Mare învinge Rapid și rămâne lider - 2 ore în urmă
Corul „Madrigal”, spectacol extraordinar la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 2 ore în urmă
Tradiții, obiceiuri, port popular și artiști îndrăgiți – toate la Festivalul Satelor Maramureșene – Paști în Maramureș - 3 ore în urmă
În Vișeu de Sus va avea loc concertul de pricesne „Duminica, la Florii” - 4 ore în urmă
Elevii din Maramureș, pe podium la Olimpiada Națională de Fizică - 16 ore în urmă
Concert de pricesne în Vișeu de Jos - 17 ore în urmă
Mihai Pop, inspector școlar general: „Nu știm să lucrăm cu copiii speciali”
Mihai Pop, șeful Inspectoratului Școlar Maramureș, a vorbit, la Conferința Națională a Liceelor Pedagogice din România, despre două probleme mari pe care le are sistemul de îvățământ românesc. Una dintre acestea se referă la faptul că profesorii din învățământul de masă nu știu să lucreze cu copiii speciali, iar alta la faptul că elevii romi vin în clasa pregătitoare fără să cunoască limba română. „Nu știm să lucrăm cu copiii speciali. Colegii mei din școala de masă spun: <nu știu ce să fac cu copilul. N-am învățat la școală să reacționez>”, a spus șeful ISJ Maramureș la conferința ce s-a desfășurat săptămâna trecută la Cluj-Napoca
„În învățământul pedagogic facem un singur curs, dar nu facem practică în școlile speciale, ca să putem să învățăm. Și aici poate că ar trebui lucrat și trebuie să găsim soluții în așa fel încât să învățăm și să vrem să lucrăm, pentru că un lucru este dovedit: dacă doamna vrea să ia copilul special în clasă, acel copil evoluează, se dezvoltă și este integrat. Dacă doamna nu vrea, oricare ar fi nivelul, acel copil este ținut în margine. Trebuie să învățăm să facem lucrurile acestea și să nu fie la latitudinea unuia sau altuia”, a spus el.
Orice problemă are o soluție
Inspectorul școlar general a mai menționat faptul că, de obicei, copiii romi vin în clasa pregătitoare fără să cunoască limba română. „Ei acasă vorbesc limba romani și doamna învățătoare, sau doamna educatoare, dacă are norocul ca acel copil să meargă la grădiniță, de multe ori nu știe acest lucru sau refuză să-l înțeleagă. Din start, copilul acela pleacă cu un handicap și, din nou, performanța lui nu va fi cea pe care ne-o dorim”, a mai spus șeful ISJ Maramureș, Mihai Pop.
El propune și o soluție la probemele pe care le-a identificat. „Aici avem o soluție, dar eu de trei ani vorbesc despre ea și nu reușesc. Ar trebui sa aducem în liceele pedagogice copii din comunitatea romă. Avem acele locuri speciale pentru ei, dar nu reușim. Eu la mine în județ încă n-am reușit să fac asta. Avem copii buni din comunități care se pierd în liceu, pentru că nu știm să-i valorizăm. Lucrul acesta poate că ar trebui să-l facem și liceele pedagogice să se îndrepte spre acele comunități, să-i selecteze pe acei copii, să vină în școala pedagogică, pentru că ei se vor întoarce în comunitate și vor putea să facă altfel decât facem noi în modul tradițional.”