Când trecem la ora de vară - 3 ore în urmă
Prinde contur căsuța celor opt copii, părăsiți de mamă și orfani de tată, care au rămas fără locuință după ce aceasta a fost cuprinsă de flăcări - 3 ore în urmă
În Municipiul Sighetu Marmației: Un liceu important, anunțul primăriei cu privire la eficientizarea energetică! Ce se va face în instituție! - 4 ore în urmă
Află totul despre clauza de forță majoră: Seminar interactiv organizat de C.C.I. Maramureș în colaborare cu C.C.I. a României - 4 ore în urmă
Doi polițiști maramureșeni medaliați la etapa finală a Campionatului Național de Judo al MAI - 5 ore în urmă
Festivalul Aproape Baia Mare: Vor uca artiști foarte iubiți de publicul din județul Maramureș, pe scena evenimentului, la Teatrul Municipal în mai! - 6 ore în urmă
Vremea exactă în Maramureș, marți, 21 martie - 18 ore în urmă
Proiect finalizat: În Tăuții de Sus a fost deschisă o sală de sport modernă - în urmă
Weekend cu 14 incendii în Maramureș; A rezultat o victimă și multe pagube materiale - în urmă
Maramureșeancă cercetată pentru omor - în urmă
Imagini deosebite pe calea ferată în Maramureș: Garnitură modernă din Ucraina în nordul județului! Răspunsul oficialilor Căilor Ferate din România!
Imagini deosebite pe calea ferată în Maramureș: Garnitură modernă din Ucraina în nordul județului! Răspunsul oficialilor Căilor Ferate din România!
O garnitură feroviară modernă a ajuns în stația CFR din Sighetu Marmației, marți, 14 martie. A venit dinspre Ucraina și este vorba despre un automotor de probă. Totuși, este cel mai modern din istorie, spun sighetenii.
Momentul istoric
„Un nou eveniment important a avut loc în Sighet. În gara orașului a ajuns cel mai modern tren de călători care a fost pe aici de 150 de ani de când există calea ferată și anume un automotor diesel tip DPKR-3 de producție ucraineană aparținând companiei de căi ferate din Ucraina (UZ). Trenul a venit pe traseul Rakhiv – Valea Vișeului – Sighet pe linia cu ecartament larg (1520 mm) încălecată cu linia cu ecartament normal (1435 mm)”, arată profesorul Sorin Hotea.
Răspunsul CFR
Oficialii CFR Infrastructură arată că ar fi vorba despre un tren de probă. „Căile Ferate din Ucraina ne-au informat oficial asupra faptului că, în perioada 27 martie 2023 – 10 mai 2023, vor închide în totalitate linia de cale ferată de pe teritoriul ucrainean până la stația Rahău (granița cu România) pentru lucrări de reparații. În contextul în care în perioada martie – mai pe teritoriul ucrainean nu vor mai circula trenurile, reprezentanții UZ au solicitat în data de 9 martie 2023 ca un automotor de probă să circule în data de 14.03.2023, pe relația Rahău – Valea Vișeului – Sighetu Marmație, urmând ca după finalizarea lucrărilor de reparații la linia de cale ferată de pe teritoriul ucrainean să prelungească actuala trasă a celor două perechi de trenuri (753/754 și 755/756) pe relația Rahău – Valea Vișeului până la Sighetu Marmației”, arată pentru DirectMM.ro Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR Infrastructură.
Legătura cu Ucraina
Vă reamintim faptul că, stația feroviară de frontieră Valea Vișeului (RO) a fost redeschisă de SRCF Cluj încă din data de 12.10.2022, iar Căile Ferate Ucrainene au pus în circulație primele 2 garnituri de călători, pe relația Rahău – Valea Vișeului, în data de 17.01.2023 și alte două trenuri începând cu data de 18.01.2023.
C.Ț.
Foto, Video – Sorin Hotea