Rezultate bune și medalie obținută de Galactic Baia Mare în Suceava - în urmă
Protopopiatul Baia Mare: Au fost premiate proiectele catehetice înscrise în Concursul Național „Hristos – Cuvântul care vindecă” - 9 minute în urmă
9 medalii, din care 3 de aur, pentru ACS Dragonul Baia Mare la Campionatul European de Taekwon-do ITF - 21 minute în urmă
Școala de dans Medio Monte Baia Sprie, medalii obținute la Bucovina Dance Cup - 43 minute în urmă
Remus Rogojan își lansează prima carte, „Dragoste la plic” - 3 ore în urmă
Persoanele fizice vor putea plăti legal personal pentru activitățile casnice - 3 ore în urmă
Elevii din Cicârlău, în vizită la o fabrică de cherestea - 3 ore în urmă
Elevii de liceu ar putea primi lapte și fructe, prin programul finanțat cu fonduri europene - 3 ore în urmă
Lăcașul sfânt, monument istoric de la Lăschia - 4 ore în urmă
Cum se văd în ochii unui tânăr primele semne ale consumului de droguri. Sfaturi pentru părinți și profesori - 4 ore în urmă
Imagini deosebite pe calea ferată în Maramureș: Garnitură modernă din Ucraina în nordul județului! Răspunsul oficialilor Căilor Ferate din România!
Imagini deosebite pe calea ferată în Maramureș: Garnitură modernă din Ucraina în nordul județului! Răspunsul oficialilor Căilor Ferate din România!
O garnitură feroviară modernă a ajuns în stația CFR din Sighetu Marmației, marți, 14 martie. A venit dinspre Ucraina și este vorba despre un automotor de probă. Totuși, este cel mai modern din istorie, spun sighetenii.
Momentul istoric
„Un nou eveniment important a avut loc în Sighet. În gara orașului a ajuns cel mai modern tren de călători care a fost pe aici de 150 de ani de când există calea ferată și anume un automotor diesel tip DPKR-3 de producție ucraineană aparținând companiei de căi ferate din Ucraina (UZ). Trenul a venit pe traseul Rakhiv – Valea Vișeului – Sighet pe linia cu ecartament larg (1520 mm) încălecată cu linia cu ecartament normal (1435 mm)”, arată profesorul Sorin Hotea.
Răspunsul CFR
Oficialii CFR Infrastructură arată că ar fi vorba despre un tren de probă. „Căile Ferate din Ucraina ne-au informat oficial asupra faptului că, în perioada 27 martie 2023 – 10 mai 2023, vor închide în totalitate linia de cale ferată de pe teritoriul ucrainean până la stația Rahău (granița cu România) pentru lucrări de reparații. În contextul în care în perioada martie – mai pe teritoriul ucrainean nu vor mai circula trenurile, reprezentanții UZ au solicitat în data de 9 martie 2023 ca un automotor de probă să circule în data de 14.03.2023, pe relația Rahău – Valea Vișeului – Sighetu Marmație, urmând ca după finalizarea lucrărilor de reparații la linia de cale ferată de pe teritoriul ucrainean să prelungească actuala trasă a celor două perechi de trenuri (753/754 și 755/756) pe relația Rahău – Valea Vișeului până la Sighetu Marmației”, arată pentru DirectMM.ro Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR Infrastructură.
Legătura cu Ucraina
Vă reamintim faptul că, stația feroviară de frontieră Valea Vișeului (RO) a fost redeschisă de SRCF Cluj încă din data de 12.10.2022, iar Căile Ferate Ucrainene au pus în circulație primele 2 garnituri de călători, pe relația Rahău – Valea Vișeului, în data de 17.01.2023 și alte două trenuri începând cu data de 18.01.2023.
C.Ț.
Foto, Video – Sorin Hotea