Înfrângere pentru Știința Explorări în ultimul meci oficial din acest an - 7 ore în urmă
Despre adversara României din barajul pentru CM 2026 – o radiografie în cifre - 8 ore în urmă
„O jucărie pentru o bucurie”, un demers al CS Minaur - 9 ore în urmă
Remiză acasă pentru CSM Sighet cu prima clasată - 9 ore în urmă
Ultima noapte a lui Nichita Stănescu - 10 ore în urmă
Victorie fără dureri de cap pentru CS Minaur cu „lanterna roșie” - 11 ore în urmă
Festivalul „Cum e datina străbună”, la Sighetu Marmației - 11 ore în urmă
Concurs de Kendama pentru tineri, la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare - 13 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: Preocupările vieții ca motive care ne îndepărtează de chemarea lui Dumnezeu - 13 ore în urmă
Tinerii de la Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil” Târgu Lăpuș au avut parte de o experiență interactivă la Primăria Municipiului Baia Mare - 13 ore în urmă
Certificat de atestare fiscală la vânzarea sau cumpărarea unei locuințe sau a unui teren
Miercuri, 31 iulie, Ministerul Finanțelor a publicat un proiect de ordonanță pentru modificarea și completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Certificat de atestare fiscală, la vânzarea sau cumpărarea unei locuințe sau a unui teren. Cetățenii care au datorii la ANAF nu vor mai putea să își vândă locuințele sau terenurile. Potrivit unui proiect publicat recent de Ministerul de Finanțe, de fiecare dată când are loc un transfer al dreptului de proprietate asupra unor clădiri sau terenuri, proprietarii bunurilor și persoanele cărora li se transferă dreptul de proprietate vor fi obligați să prezinte la notar certificate de atestare fiscală.
Proiectul prevede, printre altele, obligativitatea solicitării prezentării certificatelor de atestare fiscală, ori de câte ori are loc un transfer al dreptului de proprietate asupra unor bunuri reprezentând clădiri și terenuri, atât de către proprietarul bunului, cât și de către persoana căreia i se transferă dreptul de proprietate.De asemenea, dacă proprietarul înregistrează obligații fiscale/bugetare restante, în certificatul de atestare fiscală se va menționea acordul ANAF de a se realiza operaținea de înstrăinare a bunului, și se va indica contul în care se vor vira sumele aferente achitării obligațiilor fiscale/bugetare datorate de către proprietar.
Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală se depune:
- la registratura organului fiscal central competent;
- prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire;
- prin intermediul serviciului „Spaţiu privat virtual” (SPV);
- prin intermediul sistemului informatic pus la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală în vederea furnizării de servicii;
- prin intermediul sistemului informatic pus la dispoziţia instituţiilor de credit, în spaţiul privat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
Certificatul de atestare fiscală se emite în maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii şi poate fi utilizat de persoana interesată, pe o perioadă de până la 30 de zile de la data eliberării. În cazul certificatului de atestare fiscală eliberat pentru persoanele fizice care nu desfăşoară activităţi economice în mod independent sau nu exercită profesii libere, perioada în care poate fi utilizat este de până la 90 de zile de la data eliberării.
Lăcrimioara ZOTA
















