Start oficial pentru PROALL, un proiect transfrontalier România–Ucraina pentru intervenții la incendii - 17 minute în urmă
Este posibil astăzi Umanismul? (foileton 2) - 2 ore în urmă
Campania Națională de Colectă de Crăciun: Băimărenii sunt invitați să doneze alimente pentru cei aflați în nevoie - 2 ore în urmă
20 de ani de American Spaces la American Corner Baia Mare - 2 ore în urmă
Reamenajarea spațiului de studiu al Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” Baia Mare - 2 ore în urmă
Spitalul Județean de Urgență „Dr. Constantin Opriș” Baia Mare organizează concurs pentru funcția de manager - 2 ore în urmă
Știința Explorări joacă două meciuri în trei zile cu CSM București pe teren propriu - 3 ore în urmă
Peste 50 de clădiri și terenuri degradate din Baia Mare intră pe lista cu impozitare specială - 3 ore în urmă
Noul showroom Toyota Baia Mare și-a deschis porțile - 3 ore în urmă
„Cupa Crăciunului” va aduce magia sărbătorilor pentru șahiștii băimăreni - 4 ore în urmă
Certificat de atestare fiscală la vânzarea sau cumpărarea unei locuințe sau a unui teren
Miercuri, 31 iulie, Ministerul Finanțelor a publicat un proiect de ordonanță pentru modificarea și completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Certificat de atestare fiscală, la vânzarea sau cumpărarea unei locuințe sau a unui teren. Cetățenii care au datorii la ANAF nu vor mai putea să își vândă locuințele sau terenurile. Potrivit unui proiect publicat recent de Ministerul de Finanțe, de fiecare dată când are loc un transfer al dreptului de proprietate asupra unor clădiri sau terenuri, proprietarii bunurilor și persoanele cărora li se transferă dreptul de proprietate vor fi obligați să prezinte la notar certificate de atestare fiscală.
Proiectul prevede, printre altele, obligativitatea solicitării prezentării certificatelor de atestare fiscală, ori de câte ori are loc un transfer al dreptului de proprietate asupra unor bunuri reprezentând clădiri și terenuri, atât de către proprietarul bunului, cât și de către persoana căreia i se transferă dreptul de proprietate.De asemenea, dacă proprietarul înregistrează obligații fiscale/bugetare restante, în certificatul de atestare fiscală se va menționea acordul ANAF de a se realiza operaținea de înstrăinare a bunului, și se va indica contul în care se vor vira sumele aferente achitării obligațiilor fiscale/bugetare datorate de către proprietar.
Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală se depune:
- la registratura organului fiscal central competent;
- prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire;
- prin intermediul serviciului „Spaţiu privat virtual” (SPV);
- prin intermediul sistemului informatic pus la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală în vederea furnizării de servicii;
- prin intermediul sistemului informatic pus la dispoziţia instituţiilor de credit, în spaţiul privat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
Certificatul de atestare fiscală se emite în maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii şi poate fi utilizat de persoana interesată, pe o perioadă de până la 30 de zile de la data eliberării. În cazul certificatului de atestare fiscală eliberat pentru persoanele fizice care nu desfăşoară activităţi economice în mod independent sau nu exercită profesii libere, perioada în care poate fi utilizat este de până la 90 de zile de la data eliberării.
Lăcrimioara ZOTA















