14 elevi de la Colegiul de Arte din Baia Mare au obținut premii la etapa zonală a Olimpiadei Naționale de Interpretare Instrumentală pentru învățământul gimnazial - 17 minute în urmă
A început sezonul: Pompierii atrag atenția asupra incendiilor de vegetație uscată - 54 minute în urmă
Facturi achitate cu cardul, direct la poștaș - 1 oră în urmă
Liturghia Darurilor înainte sfințite la Parohia Ortodoxă Botiza - 2 ore în urmă
CS Minaur Baia Mare, victorie și calificare - 2 ore în urmă
Când vom trece la ora de vară - 2 ore în urmă
La Planetariul Baia Mare: Serată cultural-științifică dedicată centenarului planetariului modern - 2 ore în urmă
Concert de pricesne la Mănăstirea „Cuvioasa Parascheva” din Strâmtura - 3 ore în urmă
Colectări de aparate electrice în Baia Mare - 3 ore în urmă
Lucrările la parcul din partea de sus a orașului Baia Sprie sunt pe ultima sută de metri - 3 ore în urmă
Astronomicus, tabăra copiilor pasionați de știință (GALERIE FOTO)
Luna trecută, la Complexul Astronomic Baia Mare (Planetariu) s-a desfășurat cea de-a V-a ediție a programului educațional Astromania, care de anul acesta și-a schimbat numele în Astronomicus. Programul s-a adresat copiilor pasionați de știință cu vârsta cuprinsă între 6 și 15 ani.
„Programul educațional de vacanță Astronomicus s-a încheiat și putem concluziona că a fost un succes. Fiind o continuare, într-o formulă simplificată, a programului educațional Astromania, ediția din 2019 s-a concentrat – în cadrul taberei de știință – pe proiectarea și realizarea de mecanisme sau jucării interactive, proces derulat cu migală de fiecare participant în ordinea tuturor operațiunilor, sub îndrumarea prof. Andrei Avram. Partea practică a cursului a fost completată de introducerea intensivă în astronomie, realizată printr-o serie de prezentări tematice interactive în cupolă, proiecția unor filme documentare de gen, participarea la show-urile digitale fulldome realizate în cadrul festivităților aniversare de la planetariu și observațiile astronomice din curtea planetariului. Acest program s-a dovedit a fi un bun model de aplicat în laboratoarele școlare, pentru că experimentele cu aburi, electricitate, aer, apă ș.a. le-au permis copiilor să înțeleagă foarte ușor natura, fenomenele naturale și mecanismele artificiale, lumea în care trăim”, explică Petru Ciprian Crișan, din cadrul Complexul Astronomic.
Participanții nu au plecat acasă cu mâna goală, ci cu lucrările realizate de ei.