19 decembrie 2013 – La Baia Mare fost inaugurat Atelierul Memorial Gheza Vida - 3 ore în urmă
Două intervenții ale salvamontiștilor maramureșeni în ultimele 24 de ore - 6 ore în urmă
Moș Crăciun, pompierii și dilema de la ISU - 7 ore în urmă
România achită o datorie veche de peste 30 de ani către Statele Unite - 8 ore în urmă
Daruri de la jandarmi pentru copiii unei case de tip familial din Baia Mare - 8 ore în urmă
Jandarmii în vizită la Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” din Baia Mare - 9 ore în urmă
Revoluția Română, 18 decembrie 1989, Timișoara: Ziua tinerilor secerați de gloanțe pe treptele Catedralei - 10 ore în urmă
CS Minaur joacă în deplasare ultimul meci din acest an - 10 ore în urmă
Dansatorii maramureșeni Luca Mădăras Aluaș – Hannah Gomboș, pe prima treaptă a podiumului la Campionatul Național de Clase al României şi la Cupa Mystic - 10 ore în urmă
„Colindăm în Țara Codrului”: Spectacol de colinde la Asuaju de Sus - 11 ore în urmă
eDAC – o nouă aplicație rapidă folosită de polițiști pentru legitimarea persoanelor
Începând din 31 martie a fost operaționalizat de către Ministerul Afacerilor Interne un nou sistem de verificare a documentelor de identitate cu ocazia legitimării persoanelor sau al verificărilor autovehiculelor.
Sâmbătă seara, polițiștii Inspectoratului de Poliție al Județului Maramureș au acționat folosind aceste dispozitive electonice mobile (tablete sau telefoane) pe care este instalată aplicația eDAC.
Prin accesarea aplicației eDAC, polițiștii pot interoga, rapid și eficient, atât bazele de date ale autorităților române, cât și pe cele ce țin de spațiul Schengen.
Prin utilizarea de dispozitive mobile, se realizează o scanare rapidă a documentului prezentat de persoana verificată (carte de identitate, pașaport), aplicația oferind rapid datele de identificare ale acesteia, precum și eventuale alerte.
Astfel, se pot identifica la timp persoanele semnalate în bazele de date ca dispărute, urmărite sau în diverse situații de risc. În urma acestor alerte, polițiștii aplică imediat măsurile legale conform procedurilor și legislației în vigoare, în funcție de specificul fiecărui caz în parte.
În lipsa documentului de identitate, legitimarea se poate efectua și prin introducerea manuală, de către polițist, a datelor persoanei.
Prin intermediul acestui instrument, polițiștii vor putea realiza mai rapid verificările în teren, astfel interacțiunea polițist și persoană legitimată se va derula mult mai rapid.
















