Moneda euro aniversează 30 de ani - 15 minute în urmă
149 de sesizări într-o săptămână la Poliția Locală Baia Mare - 20 minute în urmă
Primele cete de colindători au ajuns la Catedrala Episcopală, gazde fiind PS Iustin și PS Timotei Sătmăreanul - 1 oră în urmă
Prins conducând prin Baia Mare cu 103 km/h și cu 0,92 mg/l alcool pur în aerul expirat - 2 ore în urmă
Casa de Cultură a orașului Seini a fost cuprinsă de magia Crăciunului, în cadrul concertului de colinde și muzică religioasă - 3 ore în urmă
Experiențe mai sigure pentru jucători, cu ajutorul ghidurilor de cazino și jocurilor demo - 3 ore în urmă
Biserica ortodoxă din Fânațe va găzdui prima ediție a concertului „Colind străbun la Nașterea Domnului” - 3 ore în urmă
O zi plină de energie la Târgu Lăpuș: 3 evenimente sportive s-au desfășurat cu succes - 3 ore în urmă
A apărut un număr dublu al revistei „Nord Literar” - 3 ore în urmă
Excelență și inovație: Prof. univ. dr. emerit Petru Dunca, în dialog cu prof. dr. ing. Vasile Țopa, rectorul UTCN (VIDEO) - 4 ore în urmă
eDAC – o nouă aplicație rapidă folosită de polițiști pentru legitimarea persoanelor
Începând din 31 martie a fost operaționalizat de către Ministerul Afacerilor Interne un nou sistem de verificare a documentelor de identitate cu ocazia legitimării persoanelor sau al verificărilor autovehiculelor.
Sâmbătă seara, polițiștii Inspectoratului de Poliție al Județului Maramureș au acționat folosind aceste dispozitive electonice mobile (tablete sau telefoane) pe care este instalată aplicația eDAC.
Prin accesarea aplicației eDAC, polițiștii pot interoga, rapid și eficient, atât bazele de date ale autorităților române, cât și pe cele ce țin de spațiul Schengen.
Prin utilizarea de dispozitive mobile, se realizează o scanare rapidă a documentului prezentat de persoana verificată (carte de identitate, pașaport), aplicația oferind rapid datele de identificare ale acesteia, precum și eventuale alerte.
Astfel, se pot identifica la timp persoanele semnalate în bazele de date ca dispărute, urmărite sau în diverse situații de risc. În urma acestor alerte, polițiștii aplică imediat măsurile legale conform procedurilor și legislației în vigoare, în funcție de specificul fiecărui caz în parte.
În lipsa documentului de identitate, legitimarea se poate efectua și prin introducerea manuală, de către polițist, a datelor persoanei.
Prin intermediul acestui instrument, polițiștii vor putea realiza mai rapid verificările în teren, astfel interacțiunea polițist și persoană legitimată se va derula mult mai rapid.
















