La Muzeul Satului din Baia Mare va avea loc a III-a ediție a evenimentului ”Dorul pâinii de ACASĂ” - 24 minute în urmă
Ansamblul Folcloric „Coconii Maramureșului” a luat premiul III la Festivalul Internațional de folclor Skopje 2024 - 2 ore în urmă
Nadia Comăneci, la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris; Românca a dus torța alături de Nadal și Serena Williams - 2 ore în urmă
208 șefi de promoție din Maramureș au fost răsplătiți pentru rezultatele deosebite - 14 ore în urmă
Cum să îmbunătățești calitatea sunetului unui instrument muzical second hand? - 14 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: „Cu cât devii mai conștient de ceea ce gândești, cu atât este mai ușor să te separi de gândurile tale” - 17 ore în urmă
Vor avea loc zilele spiritualității și culturii la Mănăstirea Rohia; Se împlinesc 60 de ani de la eliberarea din închisoare a marelui Nicolae Steinhardt - 18 ore în urmă
Impresiile artiștilor Taberei de creație de la Ardud, la vizitarea Muzeului Memorial Gheza Vida - 18 ore în urmă
Ne mai despart câteva ore de la deschiderea Jocurilor Olimpice de la Paris - în urmă
PS Iustin: „Îi purtăm în suflet pe bătrânii noștri care sunt memoria vie a familiei, a comunității, a neamului. Ei sunt o istorie, o carte deschisă” - în urmă
Viza de flotant se va putea face automat
Printr-un proiect de lege înregistrat recent la Senat pentru dezbatere se intenționează modificarea OUG 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, cu scopul de a facilita obținerea vizei de flotant. Menţiunea privind stabilirea reşedinţei se va înscrie în actul de identitate la cererea persoanei fizice care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară, varianta actuală. Se va putea și automat, în format electronic, prin schimbul de informaţii dintre organul fiscal competent şi serviciul de evidenţă a persoanelor competente. Se va utiliza un formular standardizat, elaborat în acest sens, care conţine informaţiile necesare eliberării vizei de reşedinţă pentru persoanele care închiriază bunuri imobile cu destinaţia de spaţii de locuit.
De obținerea automată a vizei de flotant vor putea beneficia doar persoanele care închiriază spaţii de locuit în baza unui contract de închiriere ce a fost depus la organul fiscal competent.
Viza va putea fi acordată pe o perioadă ce nu va putea depăși termenul de valabilitate al actului de identitate.
Acum, mențiunea privind stabilirea reședinței se acordă pe perioade de până la un an.
Pentru obținerea vizei de flotant, solicitantul are nevoie de următoarele documente:
- cerere pentru viza de flotant (se poate obține și de pe site-ul primăriei)
- declarația pe proprie răspundere a solicitantului, din care să rezulte că locuiește mai mult de 15 zile pe lună la adresa respectivă
- actul de identitate al solicitantului sau pașaportul
- actul de identitate al găzduitorului (dacă este cazul)
- documentul prin care se face dovada adresei de domiciliu (original și copie). Proprietarul trebuie să fie prezent la depunerea acelor.
- o declarație pe proprie răspundere a găzduitorului din care să reiasă dacă la acea adresă locuiesc persoane care nu aparțin aceleași familii.
Lăcrimioara ZOTA